Čínský e-commerce gigant Alibaba vytvořil v loňském roce tržby ve výši 11 bilionů korun

Čínský e-commerce gigant Alibaba vytvořil v loňském roce tržby ve výši 11 bilionů korun

, /
Čínský e-commerce gigant Alibaba vytvořil v loňském roce tržby ve výši 11 bilionů korun

Největšímu čínskému e-commerce obchodníkovi, Alibabě, se podařilo uzavřít finální tržby za minulý fiskální rok a vypadá to, že se jim po prozatím nejúspěšnějším roce v historii povedlo zdvojnásobit příjmy z roku 2013 a dokonce ztrojnásobit rok 2012. Za loňský rok totiž Alibaba utržila 462 miliard dolarů, což je v přepočtu více než 11 bilionů korun.

Vděčí za to mnohaa faktorům, mezi kterými je i jeden z nejpopulárnějších nákupních dnů v Číně, takzvaný „Singles Day“, což je obdoba amerického „Black Friday“ nebo „Cyber Monday“, které začínají vstupovat i na český trh. Jen za tento jediný den Alibaba prodala zboží za takřka 14,8 miliard dolarů, což je více než 357 miliard korun. Tehdy podle magazínu Mashable nabízelo 40 tisíc obchodníků na 6 milionů druhů zboží.

Stagnující výrobce kamer GoPro kupuje za několik miliard korun dva startupy na editaci videí

V polovině roku 2014 zamířilo americké GoPro na burzu, díky které získalo nižší stovky milionů dolarů, jenže...

Jen pro srovnání, během amerického Cyber Monday v roce 2014 se napříč celými Spojenými státy prodalo u všech obchodníků zboží za méně než sedminásobnou částku. Alibaba má tak slibně nakročeno k tomu, aby po americkém řetězci Wal-Mart převzala titul největšího retailového obchodníka na světě.