Brýle pro virtuální realitu k herní konzoli Playstation 4 znají svojí cenu a termín vydání
, /

Brýle pro virtuální realitu k herní konzoli Playstation 4 znají svojí cenu a termín vydání

Brýle pro virtuální realitu k herní konzoli Playstation 4 znají svojí cenu a termín vydání

Tenhle rok bude revolucí na mnoha frontách – ať už na poli filmů, her nebo virtuálních prostředí, které pomohou zobrazovat speciální brýle určené pro virtuální realitu. V těch je technologicky nejdál Oculus Rift, spadající pod Facebook, který v průběhu roku chystá vydání svého zobrazovacího zařízení za zhruba 19 tisíc korun v ČR.

Na základě technologie Oculusu funguje ovšem i několik „konkurentů“, konkrétně například Sony, které má v posledních fázích vývoje své vlastní brýle pod označením Playstation VR, které by se podle včerejší prezentace na konferenci GDC v San Franciscu měly objevit v prodeji na začátku října letošního roku a to za cenu 399 dolarů, tedy zhruba 9750 Kč na americkém trhu a přibližně 12 tisíc korun na českém.

Na YouTube se uživatelům s AdBlockem zobrazuje chyba bránící v přehrávání videí

Pokud jste jedním z pravidelných uživatelů AdBlocku, který prostřednictvím pluginu v prohlížeči dokáže blokovat...

Kromě brýlí je potřeba k plné funkcionalitě samozřejmě konzole Playstation 4, kterou lze pořídit kolem 9000 Kč a speciální kamera, která už po mnoho let slouží pro dálkové ovládání pomocí pohybových senzorů a kterou lze pořídit zhruba za tisícovku. Kompletní set pro hraní tak můžete mít za méně než 22 tisíc korun. Což je s ohledem na cenu Oculusu a hardwarové požadavky, které čítají i grafickou kartu se 4GB paměti, zásadně výhodnější.

Hrát poté můžete přímo na ovladači, který přichází s konzolí a který má již v sobě zabudované základní senzorické funkce pro snímání pohybu. Pro opravdový pohyb rukou jsou ale doporučeny „paličky“, které na PS4 existují řadu let. Souběžně s ohlášením Sony také představilo několik úvodních her, které budou při vydání k dispozici.

Navíc nejnovější verzi konzole má momentálně přes 36 milionů aktivních hráčů. Je tak jen otázkou času, kdy se podpory VR dočkají i klasické áčkové tituly, případně filmy, které lze přehrávat přes platformu Playstation Vue, a kdy se základna těch „běžných“ uživatelů, díky střídmějším prvotním nákladům, rozšíří.

Foto: Sony