Tenhle CEO prodal firmu a založil leteckou společnost létající do USA už za pár tisíc korun

Tenhle CEO prodal firmu a založil leteckou společnost létající do USA už za pár tisíc korun

, /
Tenhle CEO prodal firmu a založil leteckou společnost létající do USA už za pár tisíc korun

Psal se rok 2008 a média informovala o tom, že Skúli Mogensen se spoluzakladatelem prodává svojí technologickou společnost OZ Communications, která putovala směrem do jiného severského obra, Nokie. Skúli působil v OZC jako CEO a jeho podnikatelská historie přesahuje 20 let fungování ve vedení firem a strategických investic.

V listopadu 2011 si ale řekl, že by rád změnu a tak zkusil jít do segmentu, který ho předtím napadal jen v nejdivočejších představách – založil si totiž svojí vlastní aerolinku s názvem WOW Air, která měla spojovat hlavní evropské metropole a hlavní město Islandu. To se mu podařilo a po nevídaném úspěchu v průběhu minulého roku představilo WOW Air další pecku, která měla přepravovat zákazníky mezi USA a Evropou už za pár tisíc korun.

Podívejte se na dům, který šéf Microsoftu prodává za 3,5 milionu dolarů

Současný CEO Microsoftu – Satya Nadella se rozhodl prodat svou rezidenci v americkém Washingtonu, kterou si před 15...

Nejlevnější tarif je možné v rámci promo akcí pořídit za zhruba 99 dolarů, tedy asi 2470 Kč v jednom směru z Londýna do Bostonu nebo Washingtonu a dalších a zhruba za 120-200 dolarů do Los Angeles a San Francisca. To vše s jedním přestupem v Reykjavíku. Na zpáteční cestě pak lze zvolit jako cílovou destinaci i Frankfurt nebo Berlín, což je ČR přece jen blíž.

I když se může zdát cena neuvěřitelná, není v ní žádný zásadní chyták, ani skryté poplatky. Tedy kromě poplatku za odbavované zavazadlo, jak už je u nízkonákladových společností běžné – za to si připlatíte zhruba 1300 Kč. Obecně takové příplatky jsou jedním z nejčastějších zdrojů příjmu podobných společností, protože na každém spoji, která je v promoakci je minimální marže.

Na druhé straně ale samozřejmě WOW Air funguje i jako běžné spojení, které se přibližuje mimo akce na standardní ceny ostatních aerolinek. Jde tak spíše o skvělý marketing, který prodává velmi omezená místa, než pravidelné nacenění. To zároveň umožňuje využití pohodlných letadel Airbus A321 s možností příplatku za větší komfort.

Foto: WOW Air