Spoluzakladatel neúspěšného e-commerce startupu Fab pomalu potápí další projekt

Příběh e-commerce startupu Fab je relativně přímočarý a zajímavý – především z toho pohledu, že od svého založení v roce 2011 na investicích nasbíral přes 8,3 miliard korun a získal si důvěru tak prestižních fondů, jako třeba Google Ventures nebo Andreessen Horowitz a investora, celebrity, Ashtona Kutchera.

I přes svůj na první pohled jasný úspěch a valuaci přes 22 miliard dolarů v roce 2013 má za sebou několik zásadních chyb, které ho postupně srazily až na kolena a donutily k odprodeji společnosti PCH International za směšných 370 milionů dolarů, tedy asi 9,1 miliard korun. Hlavní zakladatel Fab tak odepsal po svém kdysi neúspěšném hiring startupu další projekt.

Screen Shot 2015-03-04 at 08.37.42

Přečtěte si takéJak startup Fab získal na investicích 8,3 miliardy korun a přesto o vše přišel, aby byl dnes nakonec prodán za 370 milionů

Jeho spoluzakladatel, Bradford Shellhammer se ale nechtěl s koncem svého dítěte smířit a tak si založil vlastní projekt s názvem Bezar, který nabral na svém začátku před zhruba 10 měsíci přes 2,25 milionů dolarů a rád by se získáváním dalších financí pokračoval. Problémem ale je, že se poslední kolo financování nepovedlo a vypadá to, že pokud se nestane zázrak, přijde Bezar o veškeré finanční prostředky a bude muset zavřít krám, informuje Recode.

Shellhammer byl při založení své nové společnosti plný elánu a doufal, že dokáže odstranit zásadní chyby, které se objevily při fungování Fabu. Ten skončil hlavně proto, že za cenu rapidního růstu propálil veškeré peníze, které dostal od investorů. A s pouhými 2,25 miliony toho pravděpodobně Bradford moc vykouzlit podobným směřováním nedokáže.

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.