Spoluzakladatel neúspěšného e-commerce startupu Fab pomalu potápí další projekt

Spoluzakladatel neúspěšného e-commerce startupu Fab pomalu potápí další projekt

, /
Spoluzakladatel neúspěšného e-commerce startupu Fab pomalu potápí další projekt

Příběh e-commerce startupu Fab je relativně přímočarý a zajímavý – především z toho pohledu, že od svého založení v roce 2011 na investicích nasbíral přes 8,3 miliard korun a získal si důvěru tak prestižních fondů, jako třeba Google Ventures nebo Andreessen Horowitz a investora, celebrity, Ashtona Kutchera.

I přes svůj na první pohled jasný úspěch a valuaci přes 22 miliard dolarů v roce 2013 má za sebou několik zásadních chyb, které ho postupně srazily až na kolena a donutily k odprodeji společnosti PCH International za směšných 370 milionů dolarů, tedy asi 9,1 miliard korun. Hlavní zakladatel Fab tak odepsal po svém kdysi neúspěšném hiring startupu další projekt.

Jak startup Fab získal na investicích 8,3 miliardy korun a přesto o vše přišel, aby byl dnes nakonec prodán za 370 milionů

E-commerce startup Fab byl založený v New Yorku v roce 2011, za celou dobu fungování se mu podařilo v různých kolech...

Jeho spoluzakladatel, Bradford Shellhammer se ale nechtěl s koncem svého dítěte smířit a tak si založil vlastní projekt s názvem Bezar, který nabral na svém začátku před zhruba 10 měsíci přes 2,25 milionů dolarů a rád by se získáváním dalších financí pokračoval. Problémem ale je, že se poslední kolo financování nepovedlo a vypadá to, že pokud se nestane zázrak, přijde Bezar o veškeré finanční prostředky a bude muset zavřít krám, informuje Recode.

Shellhammer byl při založení své nové společnosti plný elánu a doufal, že dokáže odstranit zásadní chyby, které se objevily při fungování Fabu. Ten skončil hlavně proto, že za cenu rapidního růstu propálil veškeré peníze, které dostal od investorů. A s pouhými 2,25 miliony toho pravděpodobně Bradford moc vykouzlit podobným směřováním nedokáže.