Na největší české crowdfunding platformě se minulý rok podařilo vybrat přes 26 milionů korun

Crowdfunding, neboli hromadný výběr financí od uživatelů pro podporu zajímavých projektů, ve světě vede jednoznačně platforma Kickstarter, následována o něco podmínkami benevolentnějším Indiegogo. U nás je ovšem výběr trochu střídmější a pravděpodobně nejrozšířejší službou je portál Hithit.cz, který nedávno prošel zásadním redesignem.

Navíc se mu v minulém roce podařilo úspěšně dokončit 190 kampaní, ve kterých takřka 30 tisíc zákazníků podpořilo projekty celkovou částkou 26,5 milionů korun při průměrném příspěvku 894 Kč. Mezi ty nejúspěšnější pak patří „Nakopni Jatka!“ – umělecký projekt s vybranou částkou přesahující 2,4 milionů korun nebo speciální boty, které se vejdou do kapsy, s více než půl milionem korun.

borkovec

Přečtěte si takéDo těchto pěti startupů dal ředitel poradenské společnosti Partners přes 100 milionů korun

Oproti roku 2014 jde tak podle tvůrců o růst takřka 80% nahoru – nejzásadnějších úspěchů a průměrně největšího počtu vybraných cílových částek dosahují hudební a literární projekty. Na těch ostatně Hithit.cz před několika lety odstartoval svoje fungování.

Největší konkurencí pro Hithit.cz je pak portál Startovac.cz, který si získal jméno především loňským úspěchem s kampaní internetové televize DVTV, která díky ní vybrala na další fungování přes 2,1 milionu korun.

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.