Jeden z největších konkurentů Googlu chystá vlastní autonomní vůz

Jeden z největších konkurentů Googlu chystá vlastní autonomní vůz

, /
Jeden z největších konkurentů Googlu chystá vlastní autonomní vůz

Čína pravděpodobně v příštích 10 letech zažije zásadní boom, který by měl z ulic velkoměst dostat klasická auta a tím nejen ovlivnit ovzduší, ale i bezpečnost, která by měla přijít s nástupem autonomního řízení. A i když je Google momentálně asi v této technologii nejdále, jeho čínský konkurent Baidu do tohoto perspektivního trhu chce šlápnout také.

Před několika dny oznámil svoje vzrůstající investice do technologie umělé inteligence, která by se měla být schopna sama postupem času učit na základě vjemů, které jsou jí předkládány. Toho chce Baidu využít ve svých autonomních vozidlech, pro které má již vytvořen koncept, momentálně reálně testovaný na čínských silnicích.

Podívejte se na video, které ukazuje výrobu nejnadupanějšího SUV elektromobilu Tesla X

Nic moc jiného nevyvolává ve světě motorismu, ve spojení s moderními technologiemi, tolik povyku, jako když se něco...

Lyft, Uber, Tesla

Není to ale jen Google, kterému bude Baidu šlapat na paty, protože si na ovládnutí miliardového trhu brousí zuby i obří General Motors společně s Lyftem, Uber nebo Tesla Motors Elona Muska. Podle Baidu se potenciál na čínském trhu s prodejem vozidel a přepravními službami odhaduje na 1,5 bilionu dolarů ročně. Z toho si chce největší čínský vyhledávač ukousnout zásadní podíl.

Mezi roky 2022-2025 už by vozy měly jezdit zcela samostatně

Podle odhadů by se už v roce 2016 mohly objevit automobily, které zvládnou autonomní jízdu v zácpách, kde nemohou způsobit zásadní nehodu, v roce 2018 by měly umět měnit bezpečně pruhy na dálnici a mezi roky 2022-2025 už jezdit zcela samostatně. Podobné odhady zveřejnil před několika měsíci i Elon Musk, který má již technologii pro vozy Tesla připravenou a otestovanou, ale legislativa s ní nedovolí vstoupit na silnici.

Obecně autonomní řízení v Číně je mnohem složitější, než kdekoliv na západě – kvůli stavu a přeplněnosti silnic je potřeba vnímat dopravu úplně jiným způsobem, než jsou běžné autonomní mechanismy zvyklé. V tom by podle Bloombergu mělo mít Baidu zásadně navrch nad Googlem.

baidu2

Foto: Baidu