YouTube chce s novou službou streamovat i filmy a seriály. Obsahu šéfuje Čech

YouTube chce s novou službou streamovat i filmy a seriály. Obsahu šéfuje Čech

, /
YouTube chce s novou službou streamovat i filmy a seriály. Obsahu šéfuje Čech

YouTube, který nedávno ohlásil vypuštění placené premium služby s názvem YouTube Red, má větší plány, než se původně předpokládalo. Společnost, která nyní patří pod nově vzniklý Alphabet, společně s Googlem, chce totiž zaútočit na stávající streaming platformy jako Netflix, Hulu, Amazon Prime a další, které nabízejí za měsíční poplatek nespočet filmů a seriálů z kvalitní produkce.

Pro takhle složitý úkol si vzal pod svá křídla zajímavá esa – například Susanne Daniels, bývalou programovou ředitelku MTV, Kelly Merryman, bývalou šéfku obsahu na Netflixu nebo Čecha Roberta Kyncla, který dlouhodobě pracoval pro HBO, 7 let pro Netflix a nyní působí v YouTube jako šéf provozu a obsahu a rozhoduje o většině klíčových postupů.

Těhle 5 nejvýraznějších youtuberů si za minulý rok vydělalo více než 100 milionů korun

Jeden ze stále největších videoserverů Youtube je mekkou těch nejvíce vydělávajících "amatérů", kteří...

YouTube Red by měl být k dispozici za 9,99 dolarů měsíčně, za což dostane zákazník celý server bez reklam, streaming hudby a možnost přehrávání videí na pozadí v mobilní aplikaci. To je zároveň největší změna od roku 2007, od kterého funguje pouze a na principu výdělků z reklam.

Zároveň server plánuje pro svojí novinku vypustit 10 vlastních filmů a seriálu, mezi kterými se jako protagonista objeví například i „PewDiePie“, nebo-li Felix Kjellberg, nejúspěšnější a nejbohatší YouTuber v historii, o kterém jsme psali rozsáhlý článek. Obsah by se pak navíc mohl dostat i na další placené kanály nebo do kin, potvrdil Mark Terbeek pro WSJ.

Takže se zdá, že i když YouTube pravděpodobně nebude schopný ihned konkurovat zavedeným službám, bude pro ně jistou hrozbou, která na ně může vyvinout tlak pro zkvalitnění produkce a zajištění exkluzivního obsahu. To bude mít potažmo pozitivní vliv na uživatele.

Foto: Youtube