Tahle kdysi úspěšná služba získává novou investici, která ale kupodivu sníží její hodnotu

Služba, která slouží pro označování navštívených míst, jejich hodnocení a hledání inspirace, propojené s cizími lidmi v okolí i přáteli – Foursquare, prošla za dlouhá léta fungování spoustou změn, které jí několikrát obrátily vzhůru nohama. Posledním zásadním krokem bylo rozdělení na dvě aplikace, z nichž druhá vzniklá dostala název Swarm.

A i když si na jedné straně žije Swarm svým životem, na straně druhé prošel v minulém roce Foursquare kompletním redesignem, při kterém dostal nový branding, funkce a úplně jinou tvář. Teď k tomu ještě získá přibližně 20-40 milionů dolarů v nové investici částečně od původních partnerů jako Microsoft, Andressen Horowitz nebo Union Square Ventures.

airbnb_san_francisco_5

Přečtěte si takéAirbnb potvrzuje obří investici, která posunula jeho valuaci na 25 miliard dolarů

Poslední investice by měla Foursquare posunout na valuaci přibližující se částce 250 milionů dolarů, tedy zhruba 6,17 miliard korun, což je o celých 400 milionů dolarů méně, než valuace v roce 2013, ještě před těmi největšími změnami, které víceméně na dlouhé měsíce pohřbily její tehdejší dominantní pozici na trhu.

foursquare

A tak služba, která vznikla v roce 2009, bojuje s konkurencí a rostoucím trhem, ze kterého se snaží ukousnout svůj díl koláče od konkurence. Dokonce se spekuluje o tom, že by kromě jiných kanálů mohl Foursquare vytvořit další podstatné revenue z poskytování dat třetím stranám, jako třeba Microsoftu, protože data jsou to nejcenější, co společnost má. informuje Recode.

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.