Jak se Uberu dařilo tento rok v Praze?

Jak se Uberu dařilo tento rok v Praze?

, /
Jak se Uberu dařilo tento rok v Praze?

Už je tomu více než rok, co přepravní platforma Uber vstoupila do České republiky, konkrétně do Prahy a to s cílem ukrojit si část trhu od zajetých hráčů v podobě klasických taxi služeb a zároveň soupeřit s konkurenčními přepravními platformami typu Liftago, Wundercar, upTAXI nebo Hopin.

Nyní tento americký gigant zveřejnil čísla, která alespoň trochu prozrazují, jak se mu během prozatím krátkého působení na našem trhu daří. Deník E15 totiž informoval, že Uber od srpna 2014 do srpna 2015 v Praze svezl čtvrt milionu cestujících, s tím, že zhruba 30% připadal na cizince.

Česká značka Danny P. míří do oficiálního amerického obchodu Applu

Český výrobce doplňků pro Apple: Danny P. ve kterém z pohledu investora působí í české vývojářské studio...

Počet aktivních řidičů, kteří během posledních tří měsíců pro Uber uskutečnili alespoň jednu jízdu, se pak pohybuje okolo tisícovky, s tím, že 70 procent z nich Uber bere jako doplňkový přivýdělek a věnuje se jiné práci, často mimo obor dopravy.

Uber jinak v Praze v tuto chvíli nabízí dvě varianty přepravy. Levnější Uber Pop, který jezdí za 12 Kč na kilometr ( + minutová sazba ve voze 5 Kč) a Uber Black, který jezdí v sazbě 27 Kč na kilometr (+ minutová sazba ve voze 6 Kč).

Obě varianty se pak poměrně nedávno dočkaly navýšení cen, v případě Uber Pop o 2 Kč na kilometr, v případě Uber Black o 4 Kč na kilometr. Podle marketingové manažerky Uberu, Barbory Polachové, je hlavním důvodem snaha nalákat více řidičů a partnerů.