Zhruba dva roky starému startupu Storyous, který spadá mezi projekty investiční skupiny Rockaway, už přestává tuzemský trh stačit. Projekt, který se specializuje zejména na řešení pokladních systémů pro kavárny a restaurace totiž právě oznámil záměr expandovat do sousedního Polska.
Podle současného CEO Storyous Igora Třeslína, který stál v minulosti jako CEO například za populárním projektem Lunchtime (loni prodáno za 63 milionů korun), by se měl vstup na polský trh uskutečnit v prvním čtvrtletí příštího roku s tím, že v současné době navazuje firma s novým trhem kontakty a připravuje pro něj produkty.
V současné době poskytuje tato společnost chytré pokladní systémy více než 700 restauracím, barům a kavárám, které za měsíc odbaví asi 720 000 zákazníků. Z tohoto pohledu tak projekt letos vyrostl zhruba 7x a ze startupu o 15 zaměstnancích se tak za poměrně krátkou dobu stala firma o 50 lidech.
“Polské podniky jsou na tom podobně, jako ty české. Hodně z nich má zastaralé pokladní systémy. Srovnatelné je Polsko i co se týče platů nebo cen nájmů,” Vysvětluje vstup na nový trh CEO Igor Třeslín.
Třeslín zároveň dodává, že pokladní systémy Storyous, které jsou také nejrychleji rostoucím produktem v této oblast ve Střední Evropě, jsou už v dnešní době připraveny na elektronickou evidenci tržeb. Majitelé podniků vybavených tímto produktem mají navíc možnost podrobně sledovat dění ve svém podniku v reálném čase i na dálku.