Největší konkurent Amazonu má obrovský problém s padělky

Alibaba, které se přezdívá „čínský Amazon“ prodala za minulé čtvrtletí padělky a jiné zboží mizerné kvality v hodnotě blížící se odhadem neuvěřitelným 45 miliardám dolarů, v přepočtu asi 1,1 bilionů korun. Jedná se tak o 40% celkových tržeb tohoto internetového giganta. Z toho jednoduše vyplývá, že pouze méně než 59% prodávaných produktů bylo originálních nebo alespoň kvalitních. A podobný poměr vládne na celém internetovém trhu v Číně.

d-h

Přečtěte si takéRefold: stylový a mobilní „standing desk“ z kartonu

Zakladatel Alibaby, Jack Ma, se k tomu problému nedávno vyjadřil slovy, že se jeho obchod stal obětí bujarého obchodování s padělky v Číně. Podle těchto čísel to ale spíše vypadá, že i pro tuto společnost je obchod se zbožím mizerné kvality obrovský byznys. Na druhou stranu e-shop čelí tlaku z americké strany, která by ho chtěla přidat na černou listinu obchodů prodávajících padělané zboží.

Celkový e-commerce sektor loni v Číně povyrostl o 40% a ročně se zde nakoupí zboží za zhruba 442 miliard dolarů. Podle odhadů Reuters tak celých 177 miliard dolarů připadá na zboží špatné kvality nebo rovnou na padělky.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.