Kontroverzní projekt „získal“ na Kickstarteru v přepočtu 95 milionů Kč. Nedostane ale ani korunu

Kontroverzní projekt „získal“ na Kickstarteru v přepočtu 95 milionů Kč. Nedostane ale ani korunu

, /
Kontroverzní projekt „získal“ na Kickstarteru v přepočtu 95 milionů Kč. Nedostane ale ani korunu

Na Kickstarteru se denně objevují nejrůznější kampaně, některé úspěšné, některé ne – projít až k výběru požadované finanční částky není ale zdaleka tak jednoduché, jak se může zdát. A pokud se to přeci jen podaří, mohou v cestě stát další okolnosti, které situaci komplikují. To je i případ nadějného nápadu, který „získal“ přes 4 miliony dolarů, zhruba 95,2 milionů korun a následně byl suspendován bez jakéhokoliv nároku na obdržení financí.

Konkrétně šlo o kampaň s názvem The Skarp Laser Razor – v podstatě chytrou žiletku, která slibovala, že díky speciálnímu zabudovanému laseru nepodráždí kůži, neřízne, neinfikuje a oholí bez nutnosti vody nebo holících přípravků. Na první pohled se to zdá skoro jako fantazie pro každého muže.

Módní portál Domodi.pl českého Mitonu kupuje za 72 milionů korun polskou konkurenci

Česká investiční skupina Miton, která v České republice stála u vzniku úspěšných byznysů jako Heureka,...

Jenže Kickstarter se rozhodl kampaň zablokovat z důvodu mystifikace přispěvatelů v kampani, protože kromě spousty marketingových řečí není stále k dispozici žádný funkční prototyp, který by veškeré zmiňované vlastnosti potvrdil. Přiložené video v kampani sice ukazovalo základní funkci, ale rozhodně jí nelze označit za revoluční – laser na žiletce řeže pouze několik chloupků v jednom tahu a zbytek nechává bez povšimnutí.

Podle TheVerge se tak tvůrce Morgan Gustavsson obrátil na server Indiegogo, který byl k jejich projektu mnohem shovívavější a navíc dokázal povolit flexibilní funding – to v praxi znamená, že i když nově vzniklá kampaň nedosáhne svého cíle 160 tisíc dolarů, stejně peníze na rozvoj získá. Uživatelé v komentářích žádají, aby si tvůrci dali tu práci a vytvořili jeden prototyp, který bude dokonale splňovat vše, co podpořili nemalou částkou.

Obavy z nejasného finančního úspěchu druhé kampaně byly ale zbytečné, protože za pouhý jeden den se již podařilo vybrat přes 207 tisíc dolarů od 1380+ přispěvatelů. Ti si mohou stále zakoupit žiletku v kampani za 159 dolarů, v přepočtu asi 3780 Kč. Nejlevnější částka byla původně 89 dolarů a standardní cenovka v obchodech by pak neměla přesáhnout 220 dolarů. Nechme se překvapit, jestli to bude hit a nebo další fiasko.