Solu: nenápadný počítač ze dřeva, která má vlastní unikátní operační systém a vejde se do kapsy

Solu: nenápadný počítač ze dřeva, která má vlastní unikátní operační systém a vejde se do kapsy

, /
Solu: nenápadný počítač ze dřeva, která má vlastní unikátní operační systém a vejde se do kapsy

Přenosných počítačů s relativně kompaktními rozměry je na dnešním trhu nespočet, ať už jsou to komerčně známé věci od Applu či Microsoftu, nebo startupy a jednorázové projekty vybírající peníze v crowdfundingových kampaních. Jedna z takových kampaní se právě rozběhla i pro na první pohled nicneříkající gadget Solu.

Ten slibuje za 349 eur, v přepočtu asi 9450 Kč, dodávku kapesního počítače s označením Solu, který běží na vlastním operačním systému, který se snaží přizpůsobit dnešním potřebám. Ovládat ho lze jak připojením ke klasickému monitoru a klávesnici, tak pomocí jednoduchých gest na trackpadu, které ovládají jak celý systém, tak většinu aplikací.

Unikátní cestovní bunda to s 206 miliony korun dotáhla na čtvrtý nejvíce financovaný projekt Kickstarteru

V červenci tohoto roku jsme psali o unikátní multifunkční bundě pro cestovatele, která během chvilky dokázala...

Systém je založený na cloudové bázi, takže jsou všechna data v případě připojení na internet, neustále synchronizována a zálohována a stejně tak automaticky probíhají i veškeré aktualizace. Úložiště a instalace aplikací probíhá v rámci placeného měsíčního členství. Ve zmíněné ceně 349 eur v Kickstarter kampani je k dispozici 3 měsíční členství, dále bude potřeba platit zatím neznámou částku.

Jádro počítače ukrývá čtyřjádrový 2,3 GHz procesor Nvidia 4-Plus-1, grafickou kartu Nvidia Tegra se 192 grafickými jádry, 4GB paměti, wifi a bluetooth modul a rozlišení displaye 1440 x 1440 s podporou externích 4K monitorů. To vše se vešlo do kompaktní velikosti 10,2 x 10,2 cm.

Za celým projektem stojí 13členný tým z Finska, který se rozhodl, že v rámci svého nápadu obalí počítač do příjemného, dřevěného kabátku a sami se vhrnou na vývoj softwaru, který je na míru určen novému Solu OS. K zákazníkům by se pak první kusy měly dostat již v květnu příštího roku. V kampani, která má za cíl 200 tisíc eur se podařilo za 1,5 dne vybrat již 73 tisíc euro, tedy takřka 2 miliony korun.

Kampaň najdete ZDE.