Těhle 5 nejvýraznějších youtuberů si za minulý rok vydělalo více než 100 milionů korun
, /

Těhle 5 nejvýraznějších youtuberů si za minulý rok vydělalo více než 100 milionů korun

Těhle 5 nejvýraznějších youtuberů si za minulý rok vydělalo více než 100 milionů korun

Jeden ze stále největších videoserverů Youtube je mekkou těch nejvíce vydělávajících „amatérů“, kteří dokážou svými hereckými, režisérskými nebo dnes především herními kousky přilákat desítky milionů diváků a vydělat na tom balík – většina z nich nedosáhla ještě ani třiceti a přesto se jejich příjmy počítají ve vyšších desítkách až stovkách milionů korun.

Pravděpodobně nejvýraznější osobnost, o které jsme nedávno psali rozsáhlý článek, je Felix Kjellberg, který na Youtube vystupuje pod přezdívkou PewDiePie a který v pouhých 25 letech vede žebříček nejlépe placených hvězd s loňskými příjmy ve výši 12 milionů dolarů, v přepočtu asi 286,2 milionů korun – ty získal za streaming svého hraní s vtipným komentářem.

23letý Youtuber si v Hollywoodu koupil tenhle luxusní dům za 4,5 milionů dolarů

Youtubering je obrovským fenoménem poslední doby, který k monitorům počítačů každý den poutá miliony...

Kromě toho nedávno pod svým jménem vydal mobilní hru s názvem PewDiePie: Legend of Brofist (iOS | Android), která je k dispozici za 4,99 dolarů a stáhly si jí stovky tisíc uživatelů. Felix sám o sobě navíc nedává skoro žádné rozhovory a na veřejnosti se ukazuje minimálně. V jednom ze svých videí tvrdil, že ho peníze nijak nezměnily. Stále žije v podobných poměrech jako předtím a snaží se vybírat prostřednictvím své popularity peníze na nejrůznější charitativní účely.

Smosh – 8,5 milionů dolarů (202,7 milionů korun)

Pro většinu lidí neznámé kamarádské duo Anthony Padilla a Ian Hecox z kalifornského Sacramenta začínalo jako spousta (ne)obyčejných kluků, co vytváří parodie, až přišla chvíle, kdy se podařilo opravdu prorazit. Fanoušky si získali sérií videí založených na hrách s motivem populárního seriálu Pokémon.

To je dovedlo až k 5 vlastním kanalům, rozděleným podle tématiky a jazykové lokalizace. V červenci tohoto roku navíc vyšel jejich první celovečerní film Smoth: The Movie, rozšířil se portál Smosh.com a tím spojené dárkové předměty. Všechny tyto aktivity jim vynesly za minulý rok více než 202 milionů korun.

Fine Brothers – 8,5 milionů dolarů (202,7 milionů korun)

Těsně v závěsu nebo prakticky na totožné částce skončilo duo Bennyho a Rafiho, které fanoušci znají pod přezdívkou Fine Brothers. Princip jejich nejlepších videí je jednoduchý – natáčet reakce lidí při sledování cizích videí. To znamená, že před kameru posadí několik lidí, pustí jim jedno video a natáčejí jejich reakce.

Na tom je nejvtipnější fakt, že se v jejich videích objeví například i první zmiňovaný PewDiePie. Za minulý rok si vydělali shodně jako Smosh přes 202 milionů korun a dokázali svoje umění posunout i za hranice internetu, na oblíbenou stanici pro teenagery Nickelodeon přivedli show React to That.

Lindsey Stirling – 6 milionů dolarů (143,1 milionů korun)

Nejdřív začala hrát na housle, později k tomu přidala ještě tanec ve svém vlastním stylu a už přes 7 milionů odběratelů jejího Youtube kanálu si to zamilovalo. Začalo to docela nevinně – v roce 2007 se rozhodla vyzkoušet alternativní cestu, jak svoje umění předvádět světu, hned po tom co jí odmítl jeden z předních labelů, u kterého měla dostat smlouvu.

Nyní by si ten samý label i spousta dalších přáli vrátit čas a nabídku zvážit. Podle Lindsey je už ale pozdě – našla, co hledala a to jí jen za minulý rok vyneslo přes 143 milionů korun v hrubých příjmech. Nyní vystupuje ve svých 29 letech po tour sama a věnuje se výhradně svému kanálu.

Rhett & Link – 4,5 milionů dolarů (107,3 milionů korun)

Těsně nad hranicí 100 milionů korun se dokázali vměstnat Rhett McLaughlin a Charles Lincoln Neal III, kteří si říkají zkráceně Rhett & Link a za minulý rok inkasovali 4,5 milionů dolarů, tedy zhruba 107,3 milionů korun. Z celého seznamu jsou zároveň nejstarší, prorazit se jim totiž povedlo „až“ v 37 a 38 letech.

Jejich původní místo byl klasický korporát, k jehož dobře placenému místu jim pomohl titul z prestižní technické univerzity. Zabodovali především povedenými parodiemi a sérií ranních zpráv s názvem Good Mythical Morning na kanálu s 8,2 miliony odběrateli a druhém s 3,7 miliony. Peníze jim ale neplynou jen ze zhlédnutí, ale především z přímých reklam od firem jako Gillette nebo Toyota.

Všichni v seznamu mají minimálně jednu věc společnou – vytrvalost. Nikdo neuspěl hned na začátku, všichni ušli dlouhou cestu a zkoušeli, jaký typ obsahu pro ně bude nejvhodnější. S boomem Youtube hvězd se takto snaží prorazit čím dál větší počet lidí a na to se snaží populární server kvůli udržení nebo zvýšení podílu ze zisku reagovat spuštěním premium služby na bázi předplatného.

Obsah od těch nejlepších a nejvýraznějších tvůrců bude nabídnut v dosud nespecifikované formě i v rámci placeného členství, informuje Recode. Pravděpodobně tak hodně autorů oddělí videa, která jsou veřejně dostupná a která budou jen pro užší skupinu uživatelů.