Startup na ukládání hesel koupila za 2,59 miliardy Kč konkurence. Uživatelům se to ale vůbec nelíbí

Startup na ukládání hesel koupila za 2,59 miliardy Kč konkurence. Uživatelům se to ale vůbec nelíbí

, /
Startup na ukládání hesel koupila za 2,59 miliardy Kč konkurence. Uživatelům se to ale vůbec nelíbí

Pro většinu startupů, které postupně přerostou v korporátní byznys a snaží se z něj finančně vymanit, je prodej společnosti tím nejlepším řešením a úlevou. Bohužel někdy se stane, že s kupcem šlápnou tak trochu vedle a stávající uživatelé s tím ani trochu nesouhlasí – začnou odcházet, jak oni, tak klíčoví zaměstnanci, protože nová struktura nemusí být ideální.

Ideálním příkladem je americká společnost LogMeIn, která provozuje aktuálně již 13 služeb souvisejících s bezpečností při přihlašování, úschovy hesel, ochrany dat v rámci podniku nebo vlastní VPN. Posledním projektem je nově získaný startup LastPass, za který firma zaplatila 110 milionů dolarů, bezmála 2,59 miliardy korun v hotovosti.

Taxi gigant Uber spouští novou službu, která značně vylepší dopravní situaci ve velkých městech

Uber se rozjel, jak na globální úrovni, tak na nově naplno promovaném trhu v Číně, kde hodlá v nejbližších dnech...

Na tom by nebylo nic špatného, kdyby LogMeIn neměl tak nedůvěryhodnou historii akvizicí – většina z nadějných projektů, která prodejem prošla, postupně buď úplně změnila směr nebo ztratila velké procento uživatelů kvůli neschopnosti inovace nebo zdražení. Hodně zákazníků tvrdí, že se soustředí hlavně na zisk a ne na spokojenost svých klientů.

A historie se opakuje, podle VentureBeat spadla cena akcií společnosti o jednotky procent a na vlastním blogu a Twitteru se jim objevil nespočet negativních reakcí, včetně rad uživatelů mezi sebou o alternativě za LastPass, který je nebo brzy bude podle nich mrtvý a nedůvěryhodný. Zvláštní přístup vedení LogMeIn potvrzuje fakt, že u článku o akvizici na svém blogu byly nedávno zablokovány komentáře.

Tohle je ideální ukázka toho, jak je potřeba při prodeji myslet i na spokojenost stávajících uživatelů a zaměstnanců, ne jen na peníze, protože obrat z pozitivní pověsti na nenávist se nemusí do budoucna vyplatit.