Populární miliardové aplikaci na agregaci novinek se nedaří, jak se očekávalo. Co dál?

Populární miliardové aplikaci na agregaci novinek se nedaří, jak se očekávalo. Co dál?

, /
Populární miliardové aplikaci na agregaci novinek se nedaří, jak se očekávalo. Co dál?

Startupů s hodnotou překračující 1 miliardu dolarů je momentálně na 140 a většina z nich na valuaci stále nabírá a dokazuje, že se investice do nich skvěle vyplatila. Pak je tu ale druhá skupina, která sice zatím neupadá, ale nedokáže si najít perfektní business model nebo je pozadu v konverzi uživatelů v placené.

Jako třeba Flipboard, populární aplikace, která z tisíce různých témat vybírá to nejzajímavější a dává je uživateli k dispozici v rámci jednoduchého přehledu. Vznikla v roce 2010, jako aplikace pro iPad a nyní je k dispozici na většině zařízení. Ještě donedávna byla v prvních desítkách nejpopulárnějších aplikací, ale v posledních měsících upadla až někam na 1030 místo, podle serveru AppAnnie.

Revoluční aplikace Flipboard získává investici přesahující jednu miliardu Kč

Nedávno jsme vás informovali o tom, že populární aplikace Flipboard, umožňující svým uživatelům vytvářet a...

Aktuální hodnota se pohybuje po červencové investici ve výši 50 milionů dolarů mezi 800 miliony a 1,32 miliardami dolarů a celkově už startup vybral na 210 milionů dolarů, což představuje takřka 5,2 miliard korun. To byla ideální příležitost k tomu, se pokusit o prodej. V jednání o odkup stále perspektivní aplikace byl Twitter, po kterém Flipboard chtěl 1 miliardu dolarů. Částka byla ale prý vysoká a z obchodu sešlo.

Ze startupu navíc nedávno odešel spoluzakladatel Evan Doll. Přitom obecně má Flipboard neuvěřitelný růst – v únoru tohoto roku měl 40 milionů uživatelů, v červenci už 70 milionů aktivních uživatelů. Příjem z placené reklamy ale klesl o 50% a celkové prodeje za například minulý rok byly projektovány na 80 milionů dolarů, ale dosáhly jen čtvrtiny.

Problémem je i rozvíjející se konkurence, jako například nedávno ohlášená novinka od Applu s názvem Apple News, která na první pohled vypadá vizuálně ještě lépe, než promakaný Flipboard. Každopádně se ale startup nevzdává a snaží se kromě jiného vymyslet nové a zajímavější reklamní formáty pro inzerenty cílené podle pečlivě nasbíraných dat a zároveň se pro uživatele snaží ještě dokonaleji vybírat obsah, který chtějí číst, informuje VentureBeat.

A i když je budoucnost stále skvělého růstu nejistá, uvidíme jestli se Flipboard nakonec podaří prodat a nebo znovu vystřelit na vrchol. Je totiž možné, že aktuální problémy jsou způsobeny právě kočírováním rychlého růstu počtu uživatelů.