Tahle Američanka prodala svůj startup za 1,4 miliardy dolarů. S dalším se nyní připravuje na IPO

Tahle Američanka prodala svůj startup za 1,4 miliardy dolarů. S dalším se nyní připravuje na IPO

, /
Tahle Američanka prodala svůj startup za 1,4 miliardy dolarů. S dalším se nyní připravuje na IPO

Paula Long, vcelku neznámá podnikatelka s více než 30letou praxí, se nikdy moc nechlubila svými úspěchy a ani se výrazně neukazovala na veřejnosti. Přesto nyní vystupuje z pozadí a poodkrývá detaily o prodeji svého prvního startupu EqualLogic, který spoluzaložila a v roce 2008 prodala společnosti Dell za 1,4 miliardy dolarů, v té době asi 26,6 miliard korun.

Peníze nebyly hlavní motivací

Nikdy jí totiž moc nešlo o peníze – primární motivací byli zákazníci a případné IPO, tedy přerod startupu ve veřejně obchodovatelnou společnost. Ještě než se ale vysněné IPO podařilo dokončit, přišla nabídka, která se neodmítá. Firma totiž rostla tak rychle, že už se tlak na prodej nedal dál držet. To ale nebyl problém na dlouho, Paula si díky svým zkušenostem našla cestu k novému projektu s názvem DataGravity, který spoluzaložila.

České Credo Ventures investovalo desítky milionů do slovenského startupu

České investiční skupině Credo Ventures, vzniklé v Praze před 6 lety a složené ze čtyř partnerů, se podařilo...

Investice ve výši 92 milionů dolarů

Startup má za sebou již 3 roky existence, zaměstnává na 200 lidí a ve třech kolech investic získal celkem 92 milionů dolarů, což ho s přehledem hodnotou řadí do miliardového klubu. Funguje na principu analýzy dat, které pomáhají určit, jestli se některá citlivá data z firem mohla dostat na nezabezpečené místo nebo jestli si je někdo v rámci firmy nezkopíroval např. do svého soukromého Dropboxu.

A protože ani EqualLogic k tomu původně nebyl určen, nehodlá firmu prodávat. Je totiž připravena na IPO a také věří v to, že pokud někdo buduje startup s prvotním cílem prodat, může brzo narazit, protože k tomu přistupuje jiným způsobem, snaží se najít co nejkratší cestu k cíli a přehlédne maličkosti, které naopak vedou k úspěchu. A proto 90% startupů selže, sdělila BusinessInsideru.

Foto: DataGravity