Brněnský carsharingový startup AJO.cz expanduje a připravuje se na druhé kolo investic
, /

Brněnský carsharingový startup AJO.cz expanduje a připravuje se na druhé kolo investic

Brněnský carsharingový startup AJO.cz expanduje a připravuje se na druhé kolo investic

Automobilová doprava je z pohledu technologií v současnosti jednoznačně jedním z nejlukrativnějších oborů. Dokazuje to ostatně nespočet přepravních aplikací, inovativních služeb a produktů v čele s bilionovým Uberem nebo elektromobily Tesla.

Carsharing z Brna

Asi proto nepřekvapí, že automobilový trh napojený na technologie v posledních letech láká i spoustu lokálních hráčů. Jedním z nich je i brněnská carsharingová služba AJO.cz, která od roku 2013 provozuje vlastní samoobslužnou platformu pro sdílení aut, kdy si zákazníci předem rezervují k Wi-Fi připojený automobil, který si na předem zvolené lokalitě odemknou chytrým telefonem nebo s pomocí dispečera (klíčky a doklady jsou uvnitř).

Samořiditelná auta od Applu jsou blíže, než si myslíme

O tom, zda jsou samořiditelná auta skutečně budoucností dopravy, se dá zatím polemizovat, ovšem největší...

Celý projekt se nyní chystá na lokální a následně i zahraniční expanzi, což jeho tvůrce Jaromír Klimek, který v minulosti spoluzaložil například PPC oddělení v H1.cz, a který nyní provozuje komunitní web PhotoExtract.com, popisuje takto:

„Velký potenciál vidím nejen ve sdílení aut samotném, ale také v tom, že v průběhu příštích let je prakticky jistý nástup aut bez řidiče.“

Apple, Uber, Tesla a další giganti

Ostatně o tom, že samořiditelná auta jsou velkým tématem už nyní, jste se mohli nedávno přesvědčit i díky informaci, podle které například technologický gigant Apple jeden takový automobil vyvíjí. A není sám, jelikož na podobných konceptech už delší dobu pracuje konkurenční Google, Tesla, či právě již zmíněný Uber, ke kterému se přidávají i tradičnější automobilové značky včetně BMW a Mercedesu.

Vzhledem k předpokládanému vývoji trhu ve střední a východní Evropě se zde nabízí šance i pro české hráče, kteří mají v případě kvalitně provedené služby možnost utrhnout si z tohoto koláče podíl. To ostatně platí i o carsharingu, který by se dal díky menším vstupním nákladům považovat za jednu z těch vhodnějších vstupních bran na trh nové mobility a to jednak proto, že bude mít potřebnou uživatelskou bázi, a jednak proto, že bude mít vyřešeny všechny výzvy, které souvisí s provozováním potřebné platformy a flotily aut.

Expanze a investice

AJO.cz podle všeho právě podobným směrem míří a pro plánovanou expanzi proto aktuálně rozjíždí veřejné druhé kolo financování, ve kterém má v plánu investorům nabídnout až 35% podíl v projektu. Investoři mohou autory projektu kontaktovat zde: jk@ajo.cz ; tel: +420 777 023 578.

graf

Trend vývoje obratu AJO.cz

cenik

Náhled ceníku