Aplikace na blokování reklam se stala nejprodávanější na App Store. Její tvůrce ji ale z ničeho nic smazal

Aplikace na blokování reklam se stala nejprodávanější na App Store. Její tvůrce ji ale z ničeho nic smazal

, /
Aplikace na blokování reklam se stala nejprodávanější na App Store. Její tvůrce ji ale z ničeho nic smazal

Blokování reklam na internetu je jednoznačně obrovským fenoménem posledních týdnů, k čemuž přispělo hned několik událostí, které proběhly. A to ať už to bylo implementování blokátoru reklam do iOS9  případně fakt, že některá světová média v čele s Washington Post proti uživatelům, kteří reklamy naopak blokují, začaly bojovat a obsah jim jednoduše přestaly zobrazovat. Aby to nebylo málo, světlo světa pak brzy navíc spatří i česká aplikace NeuronAD, která chce rovněž provozovatelům webů souboj s blokátory reklam ulehčit.

Peace, aplikace, která v prodejích přeskočila i Minecraft

Zatím poslední a nejžhavější kauzou týkající se tohoto tématu, je ale jednoznačně aplikace Peace. Ta totiž vtrhla na App Store jako uragán a stala se na 36 hodin vůbec nejstahovanější placenou appkou, čímž v čele žebříčku vystřídala i nesmírně populární hru Minecraft.

V České republice vzniká aplikace, která chce vyřešit problém s uživateli, kteří blokují reklamu

Blokování reklam prostřednictvím nástrojů typu Adblock, je stále větší problém, kterému musí provozovatelé...

Za vývojem aplikace, která je schopna na vašem mobilu kompletně zablokovat všechny reklamy, stojí vývojář Marco Arment, kterého můžete znát například také jako spoluzakladatele blogovací platformy Tumblr a služeb Instapaper nebo Overcast. Kdo by čekal, že si Arment bude užívat úspěchu a z toho plynoucích obrovských zisků, byl ale na omylu. Tenhle bezesporu šikovný vývojář, totiž po pouhých dvou dnech aplikaci z App Store smazal, což následně na svém blogu zdůvodnil tím, že došel k názoru, že těžit z úspěchu jeho aplikace zkrátka není správné.

Sám prý sice stále věří v to, že blokátory reklam jsou v dnešní době díky agresivním formám reklamy správnou cestou, ovšem na druhé straně si uvědomuje, že tím také škodí spoustě poctivým prozovatelům webů. Ty samozřejmě díky ušlým ziskům nemusí být následně schopni tvořit například tak kvalitní obsah.

36 000 dolarů za pouhých 36 hodin

Jedno je ale jisté. Arment díky smazání aplikace, kterou prodával za 2.99 dolarů, přišel o velkou sumu peněz. Aplikace totiž během pouhých 36 hodin podle všeho zaznamenala 12 000 prodaných kopií, čímž se dostáváme na částku 35 880 dolarů (30% si bere Apple), tedy přibližně 860 tisíc korun. A je samozřejmě jasné, že u těchto čísel by nezůstalo.

To proto na internetu takřka okamžitě vyvolalo logické spekulace, zda se nakonec nejednalo pouze o chytře promyšlené PR pro některou z jiných Armentovo aplikací. Například Overcast.

marco

Marco Arment

foto: Marco Arment