Populární běžecká aplikace prodána Adidasu za bezmála 5,9 miliard korun

Jedna z největších společností na prodej sportovního zboží, Adidas, trochu zaspala dobu a nechala se technologicky předběhnout konkurenčním Nikem, který kromě jiného pohltil i podstatnou část prodejů a sponzoringu. Adidas však boj nevzdává a nyní investuje 239 milionů dolarů, v přepočtu tedy asi 5,9 miliard korun, do nákupu rakouského fitness startupu Runtastic.

Pod Runtastic patří nespočet aplikací, od běhání, přes kliky až po krokoměr a analýzu spánku. Kromě samotných aplikací chystá Runtastic podporu pro virtuální realitu Oculus Rift a vytvořil několik fyzických gadgetů, jako GPS hodinky nebo měřící zařízení na kolo. Globálně si Runtastic vyzkoušelo již 140 milionů lidí a 70 milionů z nich se do platformy registrovalo.

Uber_Drive_Blog_Header

Přečtěte si takéUber získal novou valuaci, kterou poprvé překročil hranici bilionu korun. Roste rychleji než Facebook

Většinovým vlastníkem byla německá společnost Axel Springer, která vlastnila 50,1% s tím, že zbývajících 49,9% zůstalo u původních čtyř zakladatelů a jednoho angel investora.

Po dokončení akvizice by měl být celý podíl přepsán na Adidas, aplikace zůstane beze změny a její původní zaměstnanci v Rakousku a San Fransiscu zůstanou na své židli, informuje Runtastic.

Foto: Runtastic

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.