Facebook přidává novou funkci založenou na umělé inteligenci, která umí myslet a plnit úkoly

Facebook přidává novou funkci založenou na umělé inteligenci, která umí myslet a plnit úkoly

, /
Facebook přidává novou funkci založenou na umělé inteligenci, která umí myslet a plnit úkoly

Facebook přichází s další killer funkcí, kterou chce konkurovat všem osobním asistentům, které fungují na principu automatizace. Vzdáleně nový projekt s názvem M, který je integrován do aplikace Messenger, vypadá, jako běžný asistent na bázi Siri nebo Google Now zkřížený s on-demand službami jako Magic, které umí vyhledávat a nebo plnit jednoduché úkoly s pomocí lidského faktoru.

Facebook tyto funkce spojil a v co nejvyšší míře automatizoval. M tak umí navíc naplánovat schůzky v kalendáři, rezervovat stůl v restauraci, objednat květiny nebo zabookovat letenku. Většina z úkolů funguje na základě umělé inteligence, která je v závěru ještě potvrzena lidským faktorem, dokončující rezervace nebo objednávky. Pro uživatele je takový způsob komunikace mnohem rychlejší a pro Facebook je zase s menším počtem asistentů levnější provoz.

Facebook připravuje novou killer funkci, kterou se inspiroval u konkurence. Jak vypadá?

Tak to vypadá, že Facebook brzy představí novou vychytávku, ze které jeden z jeho konkurentů v podobě pracovní...

Po úvodním dotazu směrem od uživatele se M snaží automaticky dotazovat na menší detaily, které vytvoří kompletní přehled o tom, co má udělat. Momentálně je M dostupné pouze pro několik stovek pozvaných uživatelů v rámci San Francisca a okolí a pokud se služba osvědčí, bude se postupně rozšiřovat i dál. Navíc funguje samostatně, bez propojení dat s Facebookem, informuje Wired.

Facebook oproti konkurenci v podobě Googlu nebo Applu startuje se značným hendikepem, protože nevlastní svůj operační systém. Výhodou je ale rychlá adaptace na více než 700 milionů potencionálních uživatelů. Stejně tak vidí vedení Facebooku potenciál v propojení s Facebook for Business pro správu e-mailů, hovorů nebo schůzek.

A že o M bude zájem značí i fakt, že se včera během několika hodin dostal projekt na první místo Product Huntu, kam se do diskuze zapojila spousta zajímavých lidí.