Apple se ve druhém čtvrtletí 2015 posunul na druhé místo mezi chytrými doplňky. Kdo je první?

Arrive-Watch3x

Je to již skoro rok, co poprvé Apple představil svoje chytré hodinky Apple Watch, které se dostaly v dubnu tohoto roku do prodeje a podařilo se jim za poslední 3 měsíce ukousnout významný podíl na trhu mezi chytrými zařízeními. První místo ovšem stále drží fitness náramek Fitbit s 24,2% podílem, hned v závěsu je Apple s 19,9% a Xiaomi s 17,1%. Další hráči jako Samsung nebo Garmin klesli na jednotky procent.

V druhém čtvrtletí prodal Apple 3,6 milionů hodinek, Fitbit pak o 800 tisíc kusů více. Celkový trh představoval za dané období více než 18,1 milionů kusů nových zařízení, což je o 13 milionů více, než za stejné období v minulém roce. Zatím ale nejde metriky úplně srovnávat, protože zatímco Apple vstoupil na trh až v tomto roce, Fitbit funguje delší dobu a meziročně roste trojciferným číslem.

fitbit-h

Přečtěte si takéTenhle graf mluví za vše. Fitbit poráží v prodejích Apple Watch

Dále je potřeba dodat, že hodinky se prodávají zatím pouze v 16 oblastech a k nám se kupříkladu Apple Watch stále nedostaly. Největší boj bude poslední čtvrtletí tohoto roku, u kterého se předpokládá, že se aktuální stav otočí, jak ukazují čísla zveřejněná agenturou IDC. Příští rok by se navíc měla objevit nová verze s označením Apple Watch 2 s lepšími funkcemi bez využití telefonu nebo Facetime kamerou.

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.