Zakladatel populárního startupu se obešel bez investorů a prodává ho za 575 milionů dolarů

Většina dnešních startupů se žene za rychlým růstem, ke kterému logicky potřebuje finance. Pokud se ale něco nepodaří a rychlá trakce se uprostřed cesty zastaví, nastává zásadní problém. Většina startupů založená těsně po tech bublině na to ale šla opatrněji. Takovým příkladem je třeba 12 let stará seznamka PlentyofFish, kterou založil tehdy 24letý Markus Frind.

Jednoduchá seznamka, která má nyní 90 milionů uživatelů a 3,6 milionů uživatelů aktivních každý den, funguje pouze se 75 zaměstnanci a Markusem jako CEO. Nikdy k sobě nepřibral žádného partnera, ani investory. A právě proto si v průběhu roku odnese bezmála 575 milionů dolarů, v přepočtu asi 14,1 miliard korun, od konkurence v podobě Match.com, která PlentyofFish nedávno koupila.

Screen Shot 2015-07-16 at 13.13.08

Přečtěte si takéČeský rozvozce potravin Rohlík.cz získává investici ve výši desítek milionů korun

Prakticky od založení, i přes svůj pomalejší růst, nikdy nebyla PlentyofFish ve ztrátě. V posledních letech se jí podařilo generovat obraty kolem 100 milionů dolarů a čistý zisk přes 10-15 milionů dolarů ročně. Možná proto o ní mělo vedení Match.com zájem už před takřka 10 lety.

Screen Shot 2015-07-23 at 13.37.48

Náhled hlavní strany POF

Markus začínal jako skromný programátor a seznamku si založil jako vedlejší projekt, aby rozšířil svoje portfolio. Naprogramoval jí v kdysi novém jazyku ASP.NET za 2 týdny a víceméně nechal běžet svým vlastním životem. Zanedlouho ale zjistil, že už to není věc, která by mu přinášela jen nějaké kapesné navíc a registrovala pár uživatelů – stal se z toho opravdový business, informuje Business Insider.

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.