Nenápadný YouTuber vydělává stovky milionů korun a má nejvíce odběratelů v historii

Nenápadný YouTuber vydělává stovky milionů korun a má nejvíce odběratelů v historii

, /
Nenápadný YouTuber vydělává stovky milionů korun a má nejvíce odběratelů v historii

Příběh nejsledovanějšího herního YouTubera, Felixe Kjellberga alias „PewDiePie„, začal celkem nevinně. Už jako student se jako spousta jiných zadlužil studentskou půjčkou a snažil se jí splácet vlastními silami prodejem unikátních kreseb. A protože ho umění bavilo, snažil se ho skloubit se svojí druhou vášní, hrami. Vzal do ruky kameru a v roce 2010 si založil svůj oficiální YouTube kanál, kam začal nahrávat jak pravidelný videoblog, tak vysílat své hraní s komentářem do zbytku světa.

První dva roky zaznamenával stabilní růst, který ho přivedl k prvnímu milionu odběratelů jeho kanálu. Milníkem, který oceňuje přímo YouTube vlastní cenou, se dostal do hledáčku všemožných médií a akcí, kde měl vystupovat a pak už šla popularita prudce nahoru. Například v dubnu 2013 už dosáhl kanál 6 milionů odběratelů, ale v červnu téhož roku přesáhl 9 milionů.

Vzestup a „pád“ technologické firmy s růstem ve stovkách procent a miliardovým obratem

Před technologickou bublinou kolem přelomu tisíciletí se objevovaly podobné valuace, jako dnes. Některé měly svojí...

Po nezastavitelné jízdě se dnes může Felix těšit z více než 37 milionů odběratelů a 9 miliard zhlédnutí, což je nejvíce na celém YouTube. Jeho průměr na jedno video činí 5 milionů zhlédnutí. Největším unikátem je ale právě počet odběratelů, který více než dvojnásobně převyšuje nejpopulárnější umělce z hudební nebo filmové branže.

Ať už jde o americkou nejprodávanější zpěvačku Taylor Swift, Rihannu nebo skupinu Linkin Park. Pozadu nezůstává ani na sociálních sítích, protože na Facebooku ho sleduje přes 6 milionů lidí, na Twitteru shodný počet a na Instagramu brzy přesáhne 5 milionů.

O tom, že tzv. „eSport“ má svojí uživatelskou základnu a dokáže vydělat astronomické částky, svědčí fakt, že dle trafficu čtvrtým největším serverem v USA je hned po Facebooku nebo Amazonu herní kanál Twitch.tv. Pokusy o napodobení zahraničních YouTuberů se objevily i u nás, ale neskončilo to lépe, než pár stovkami tisíc odběratelů.

Pravděpodobně nejúspěšnějším českým uskupením na YouTube jsou pouze ViralBrothers se svými 2 miliony odběratelů a videi, které mají i desítky milionů zhlédnutí. Ale zpět k PewDiePie.

Screen Shot 2015-07-08 at 13.53.18

Dlouho utajované příjmy

Felix odjakživa tvrdil, že není podle něj podstatné chlubit se nebo vůbec zveřejňovat příjmy, protože především dělá co ho baví a co baví jeho diváky. Jenže díky mediálnímu zájmu se podařilo Forbesu v roce 2014 poodhalit, že za rok 2013 vydělal tento nenápadný YouTuber přes 4 miliony dolarů, tedy skoro 100 milionů korun. A to s takřka nulovými náklady. Tyto 4 miliony pochází pouze z reklam, které YouTube generuje a nezahrnují jeho další akvitity, například prodej her a dalších předmětů.

Nutno podotknout, že už od začátku se Felix snaží přispívat na charitativní organizace velkou částí jeho příjmů a aktivně se zapojuje do výběru peněz od fanoušků směrem na pomoc. Vybrat se mu takto podařilo pro nejrůznější události přes 1 milion dolarů, tedy asi 24,5 milionů korun.

V poslední době unikla další informace, která se šíří rychle internetem o tom, že za rok 2014 vydělal již přes 7 milionů dolarů, tedy 171 milionů korun. Při té příležitosti vydal virální video, kde poprvé, bez nějakých srandiček, mluví o penězích a o jejich důležitosti. A právě na penězích se projeví lidská závist, protože v reakci na to obdržel spoustu negativních komentářů.

Čemu vděčí za úspěch

Někdo může namítnout, že sledování videí, které vytváří a dalších podobných je jen ztrátou času, že nemá žádnou přidanou hodnotu a dokonce může být pro většinu diváků spíš trapným zážitkem. Najde se ale velmi široká skupina hráčů, kteří rádi sledují, jak ostatní procházejí hrou v živém nebo nahraném streamu a vtipně komentují nastálé situace. Ta skupina se většinou pohybuje od 12 do 17 let, takže je výhoda, že Felix nic nutně neprodává, ale vydělává jen na jejich aktivitě.

S rostoucím trendem elektronického sportu, všemožných turnajů a nespočtu příběhů o milionářích za herními konzolemi / počítačem, se ale do této skupiny čím dál více začíná míchat i starší publikum, které může být potencionálně silnou kupní silou. I proto Felix vypustil po prodeji her, prodej triček, hrnků, brýlí nebo batohů.