Jak Slack zničil svojí konkurenci v podobě businessové chatovací aplikace

Jak Slack zničil svojí konkurenci v podobě businessové chatovací aplikace

, /
Jak Slack zničil svojí konkurenci v podobě businessové chatovací aplikace

Slack, komunikační platforma, vhodná jak pro menší, tak větší firmy, která vznikla v roce 2013, se stala strašákem pro jakoukoliv konkurenci. A to na všech vertikálách – od rychlé akvizice zákazníků (8000 za prvních 24 hodin), přes originální komunikaci, až po zájem investorů, kteří se předhání ve snaze do Slacku investovat.

A to se nelíbí další službě, která musí díky slabšímu růstu a novému nezájmu investorů, svoje fungování ukončit. Jde o businessovou chatovací aplikaci Kato, která právě v roce 2013 vybrala v Series A přes 1,8 milionů dolarů.

Screenhero se s českým designerem Pavlem Mačkem přesouvá do startupu Slack!

Slack se stal jako komunikační platforma senzací pro nespočet nových i stávajících startupů a neustále se snaží...

Když její zakladatel, Andrei Soroker, viděl, jakou díru na trhu Slack zabral – vytvořil si kromě aplikace Kato další platformu s názvem Sameroom, která integruje všechny chatovací aplikace do jednoho, včetně Slacku. A právě tam se pokusí Kato udržet.

Celý tým na Kato přestal pracovat v lednu tohoto roku a původním záměrem bylo, ho nechat běžet v nezměněné formě a bez dalších aktualizací. To se pár měsíců dařilo, ale pak přišlo množství zásadních bezpečnostních a funkčních chyb, které bylo nutné opravit. To bylo impulsem jediném zakladateli, který oznámil konec a další fázi v otevřeném e-mailu.

Ono to podle takových slov vypadá, že Kato nemělo co nabídnout oproti Slacku, ale opak je pravdou. Nabízelo pokročilou podporu komunikace více týmů najednou, více členů týmu dohromady spolu s videem nebo jiný způsob vyhledávání. I tak ale bude muset Kato svoje fungování k 31.8.2015 ukončit.

Nabízí tedy export veškerých dat a případné propojení se Sameroom, kam se dokáže do té doby integrovat. Jak to ale bude dál, v příštích měsících, to zakladatel nekomentoval a nechává to volnému průběhu.

A jak je na tom Slack?

V březnu tohoto roku Slack uzavřel zatím poslední investiční kolo ve výši 160 milionů dolarů, které ho dovedlo k valuaci dosahující 2,8 miliardy dolarů. Denně ho používá více než 1 milion u uživatelů, z čehož je skoro 240 tisíc platících. Tým pracuje tvrdě a skoro každý den přidává menší či větší vylepšení, v podobě nových integrací a odladění nedostatků.

Momentálně ve Slacku probíhá především integrace a testování nových technologií videohovorů a sdílení obrazovky, které Slack získal nákupem startupu Screenhero, ve kterém pracoval český designer Pavel Maček, a následně se přesunul do Slacku.

zdroj: VentureBeat