Amazon se blíží k oslavám 20 let fungování a chce spustit něco, co se zapíše do historie

Jeden z největších a bezpochyby technologicky nejvyspělejších prodejců Amazon, chystá ke svému 20letému výročí zajímavou novinku, kterou by chtěl překonat jeden z aktuálně nejzajímavějších „svátků“ pro prodejce. Tím je Black Friday, nebo-li černý pátek, který po americkém vzoru začala dodržovat i česká Alza.cz.

Jen s tím rozdílem, že ceny se na černý pátek v USA pohybují na tak nízké hladině, že jdou často prodejci s marží až na úplné dno, či dokonce do mínusu. U nás je to spíše o tom, že se dočkáme nižší slevy, ale z uměle navýšené původní částky. Amazon chce tedy spustit vlastní prodejní den s názvem Prime Day, odvozený od jejich prodejního programu Prime.

Screen Shot 2015-07-02 at 22.50.27

Přečtěte si takéKonica Minolta kupuje za stovky milionů korun českou společnost

Ten je dostupný kromě USA taktéž Anglii, Německu, Itálii, Francii nebo Kanadě. Proběhnout by měl poprvé již 15. července tohoto roku. Na černý pátek se pro porovnání v USA prodalo zboží online za 36,9 miliard korun.

Díky Amazon Prime, předplacené službě, která dokáže na mnoha místech doručit zboží již do několika hodin, se Amazon v posledním čtvrtletí minulého roku dostal do čistého zisku ve výši 214 milionů dolarů a tahle vlna by dál měla pokračovat. Od Amazonu je zavedení nového prodejního dnu chytrým krokem, protože i když na některých produktech značně sníží profit, stále bude mít desítky tisíc nových předplatitelů, kteří budou pravidelně nebo jednorázově platit poplatky za služby Prime ($99/rok).

Zdroj: Amazon Press

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.