Populární rozvozový startup novou investicí navýšil svoji valuaci na 400 milionů dolarů

Populární rozvozový startup novou investicí navýšil svoji valuaci na 400 milionů dolarů

, /
Populární rozvozový startup novou investicí navýšil svoji valuaci na 400 milionů dolarů

Americká rozvozová služba Postmates chce mít proti svojí konkurenci pořádný náskok a pro tento rok si dala za cíl zavést doručení čehokoliv do 1 hodiny za pouhý dolar, tedy asi 24 korun. S tím by jí měla pomoci poslední investice ve výši 80 milionů dolarů, kterou vedla společnost Tiger Global Management.

Díky nově získaným financím bylo Postmates ohodnoceno na takřka 400 milionů dolarů, což je v přepočtu přes 9,7 miliard korun. Klasická cena doručení se pohybuje v rozmezí 5 až 20 dolarů, podle složitosti objednávky. A je jedno, zda chcete v noci doručit pizzu nebo nákup z oblíbeného obchodu přes den.

Google zvažuje nákup firmy stojící za Tesco Clubcard za několik miliard dolarů

Google pro svůj monopol postupně sbírá všemožná data. Může číst e-maily, sledovat polohu, nainstalované aplikace...

Postmates se daří samozřejmě především ve větších městech, kde nabízí kromě zavedených partnerů i svůj menší sklad se základními potravinami a potřebami v domácnosti. Jejich monetizační strategie spočívá v tom, že za objednávku si od partnerů vezmou zhruba 15% provizi, 9% poplatek ze strany zákazníka a 20% z poplatku za doručení, který by se tedy v některých případech měl zásadně snížit.

Snížení by mělo doprovázet zavedení lépe cílených tras kurýrů, kteří zvládnou po cestě vyřídit více objednávek a tím získat jak více doručovacích poplatků, tak dýšek od zákazníků. Kurýrů je momentálně v systému vedeno přes 13 tisíc a i přes pestrost služby stále převažuje jídlo, které tvoří 80% objednávek.

Postmates ale evidentně strategie vychází, protože by tento rok mohli přesáhnout 100 milionovou hranici příjmů v dolarech, informuje WSJ. To vše zvládají v aktuálním počtu 220 zaměstnanců.

Foto: Presskit