Český trh s RTB reklamou roste o více než 100% ročně. Letos dosáhne 135 milionů Kč

iph

RTB reklamu (Real Time Bidding) čekají v České republice zajímavé roky. Alespoň to vyplývá z nejnovějších statistik společnosti iBillboard, podle které růst RTB na tuzemském trhu přesáhne v tomto roce 100 procent a to i přesto, že původně se počítalo s meziročním růstem „pouze“ okolo 35%.

Screen-Shot-2015-05-22-at-00.52.25-850×468

Přečtěte si takéČeský projekt pro analýzu mediálního trhu uzavřel před spuštěním objednávky za 2 miliony korun

Zajímavý je například růst tzv. “fill-rate”, tedy úspěšnosti prodejů reklamního prostoru na jednotlivých stránkách nakladatelů pomocí RTB. U stránek, kde RTB soutěží s jinými formáty prodeje, se totiž průměrná fill-rate pohybuje kolem 20 %.

RTB z pohledu konkrétních čísel

V roce 2014 jinak zadavatelé investovali do reklamy na internetu 14,6 miliardy Kč, RTB reklama si pak z tohoto dílu ukousla cca 90 milionů Kč. Tento rok by pak pro RTB reklamu mělo připadnout až 135 milionů Kč, z celkově utracených 16,5 miliard Kč.

Zakladatel CzechCrunche, velký fanoušek technologií, cestování a architektury.