Jak probíhala konference Engage Prague 2015 pořádaná českými Socialbakers?
, /

Jak probíhala konference Engage Prague 2015 pořádaná českými Socialbakers?

Jak probíhala konference Engage Prague 2015 pořádaná českými Socialbakers?

Minulý týden uspořádali čeští Socialbakers v Praze dlouho očekávanou konferenci Engage 2015, na které se scházejí jedni z předních světových marketérů, působících nejen na sociálních sítích. A už na začátek prozradíme, že to stálo vážně za to.

Akce se tentokrát rozdělila na 3 dny. První den probíhal workshop a seznamovací párty, to samé i den poslední. Mezi těmito dny se na programu objevila samotná konference, která zabrala bezmála 11 hodin. Lístky se pohybovaly v různých cenových kategoriích, začínajících v předprodeji na 499 dolarech.

První ukázka z nových pražských kanceláří Socialbakers

Honza Řežáb, zakladatel Socialbakers, se na svém Facebooku zmínil, že jejich nové kanceláře v pražském Karlíně,...

Začátek probíhal celkem standardně. Na úvodní registraci se kolem mě pohybovala snad stovka lidí, která se snažila spojit s někým z organizátorů, načíst svůj kód pro vstupenku, získat náramek a úvodní balíček se jmenovkou. Po tomto, pro mnohé zvláštním martýriu, ale přišel sled pozitivních zážitků.

Vše začalo v prostorách nedávno vytvořeného Fóra Karlín, které je celé vyvedené v kombinaci moderního a industriálního stylu a kde mají mimo jiné Socialbakers své nové kancelářské prostory. Horní patra sálů byly vyhrazeny pro zvané (V.I.P.) hosty a spodní patro uvítalo širokou místností s barem, který podával běžné nápoje od vody až po kávu.

Zhruba 20 minut před začátkem programu jsem dorazil do hlavního sálu, kde se po stranách podávala snídaně ve spolupráci s Ambiente a drobnější občerstvení. Sál se začal pomalu plnit a židle zaplňovat. Kolem 9 hodiny už kromě zadní části, nebylo prakticky možné sehnat místo k sezení. Pódium mělo grafiku vyvedenou v novém stylu Socialbakers a pro sedící vzadu byly k dispozici dvě velké obrazovky.

21671_679124062194097_7121879440933203880_nDorazila zhruba tisícovka lidí ze 70 zemí a úvodní řeč měl kromě zahraničního uvaděče především zakladatel a CEO Socialbakers, Honza Řežáb. Ten osvětlil svojí plynulou angličtinou v krátkosti program, směřování konference a sociálních sítí a prozradil několik novinek, které SB zavedli. Mimo jiné integraci analýzy Instagramu, pokročilé statistiky nebo automatickou detekci promovaných příspěvků.

Ve své řeči zmínil mimo jiné i následující prohlášení:

„Sociální média jsou placená platforma. Je potřeba se s tím smířit.“

Pak už následoval běžný program, kdy většinou jeden z redaktorů ze zahraničního serveru (Mashable, Business Insider…) uvedl hvězdu, která měla mít řeč a pak moderoval případné doplňující otázky.

IMG_7445Objevily se přednášky od marketérů z Disney, Lega, KLM, ale třeba i Lamborghini nebo od Youtube star Bethany Mota. To, na co všichni čekali, mělo přijít asi v půl druhé odpoledne – John Sculley – bývalý šéf Pepsi, který přešel do Applu, aby zachránil jejich tehdejší cashflow.

John sklidil obrovský potlesk a ve svých bezmála 76 letech mluvil plynule a bez zakrývání nějakých faktů. Zmínil se třeba o tom, že Steve Jobs nebyl nikdy oficiálně z Applu vyhozen, jako to naznačují média nebo filmy. Spíše nesouhlasil s politikou, kterou nové změny přinesly a to ho dovedlo až do situace, kdy nemohl v Applu dál vykonávat exekutivní funkci.

Zmínil se také o tom, že po několika úspěšných firmách, které v životě založil, chystá další. Je jí Obi Mobiles, která by měla vyrábět androidí telefony v podobném designovém vyvedení jako má Apple, a prodávat je do zemí třetího světa a všude tam, kde jsou tyto technologie finančně nedostupné. Cena takového zařízení bude prý kolem 100 dolarů, tedy asi 2450 Kč.

Pořadatelé si připravili zrovna kolem tohoto programu zajímavou interakci se všemi účastníky. Ti měli hlasovat na Twitteru pomocí hashtagů, jaké jídlo jim na konferenci nejvíce chutnalo. Na výběr totiž byla klasická svíčková nebo třeba kachna se zelím a knedlíkem. Vše samozřejmě opět pod taktovkou Ambiente a piva Pilsner Urquel, partnery konference.

Obecně se dá říct, že šlo o jednu z nejdražších, ale také nejlépe uspořádaných konferencí a akcí, kterou lze nejen v Evropě vidět. Konference navíc ukázala jeden důležitý fakt a to ten, že Socialbakers mají ve světě opravdu dobré jméno a jsou ve svém oboru jednou z nejvlivnějších a největších technologických firem, na což bychom měli být u nás v České republice právem hrdí a ne se ohánět termíny jako: „sociální bublina“ a podobně…

IMG_8354

IMG_7404

Foto: Press