6 tipů jak uspět na startupových konferencích v USA

David SemeradDavid Semerad

0Zobrazit komentáře

Často se na lidé obracejí s otázkou, jestli akce jako TechCrunch Disrupt mají pro ně smysl. Vzhledem k tomu, že v STRV se startupových konferencí v USA pravidelně účastníme, zde je pár tipů, jak z nich dostat co nejvíc.

1. Získání nových uživatelů

Největší smysl mají konference jako TechCrunch Disrupt nebo Collision (na které jsme momentálně s celým naším US týmem v Las Vegas) pro startupy, pro které jsou cílovka další startupisti. Těch je tam totiž nejvíc. Pokud prodáváte něco B2C, tak to podle mne nemá smysl (s The Game jsme se o tom před 3 lety na vlastní kůži přesvědčili). Pokud je vaším jediným cílem získat uživatele pro Vaši zbrusu novou sociální síť, tak zůstaňte radši doma u compu, kde vytvoříte podstatně větší hodnotu. :)

14003755158_0381b44c00_o

Přečtěte si takéNaše zkušenost s kalifornským akcelerátorem 500startupsNaše zkušenost s kalifornským akcelerátorem 500startups

2. Práce začíná minimálně 2 týdny před konferencí

Zapomeňte na to, že byste potkali skvělé lidi přímo na místě. Když máte stánek, tak naprostá většina lidí, co se u Vás zastaví, budou ještě větší startupisti než jste vy. Hvězdných investorů a hvězdných founders Vám do klína spadne minimum. Proč? Protože všichni už mají domluvené schůzky dopředu a nemají čas na to hledat další. Rada: Zjistěte si přes sociální sítě (Twitter atd.), kdo se zúčastní a napište jim email nebo tweetněte ve stylu:

“Hey John (nejvíce americké jméno, co mě napadlo), I hope you are doing well! I am running a startup called XYZ. I noticed you are going to Disrupt next week. Will you have time to chat for five minutes?”

3. Získejte nějaké PR

Každá konference, kde jsem kdy byl, nabízela kompletní media list. Ano, to znamená celá jména a emailové adresy novinářů od TechCrunche po New York Times – většinou tak 100 kontaktů. Bohužel taktika: “Super, tak jim všem pošleme zprávu a třeba se někdo chytí” úplně nefunguje :))) Nejlépe se získává press, když spouštíte nový produkt (příklad: když jsme uváděli na trh The Game) nebo když třeba získáte investici, případně vás někdo koupil. Pokud nemůžete oznámit nic z uvedeného, snažte se alespoň svézt s tématem, o kterém budou novináři stejně psát. S naším STRV Labs projektem – gay seznamkou Lavendr plánujeme velkou PR kampaň po celém US těsně před Gay Pride, čímž se podstatně zvýší šance, že o nás někdo napíše.

4. Zaměřte se na stávající kontakty a utužte je

Podstatnou část svého času na Collision jsem strávil s klienty a partnery, které jsem už znal. Kvůli tomu tam jezdí většina lidí. Je to ideální příležitost jak se sblížit, jelikož zvlášt v Las Vegas si každý na nějakou zábavu aka DRNKS, jak tomu říká Robin Raszka, vždycky čas najde. Takže oficiální afterparty vaše práce nekončí – to je jen začátek. Investice do vztahů, které pro vás davají smysl a jejich prohloubení je podle mne cennější, než se zoufale snažit ulovit kontakty nové.

5. Češi Čechům

Utratíte 4 tisíce dolarů za to, abyste většinu času strávili s ostatními Čechy? Hloupost? Ne tak docela. Například Filip Molčan mi řekl, že podstatná část jeho revenues je z českých firem, s jejichž zakladateli se potkal v USA. Vždy, když jsou lidi mimo své domácí prostředí, tak mají mezi sebou něco, co je spojuje a více se sblíží. I když veškerý business s STRV děláme v USA, tak například z hlediska recruitingu to davá smysl i pro nás.

6. Workshops/Dinners

Některé konference nabízejí speciální program pro vybrané hosty. Cesta tam není uplně jednoduchá, ale vždycky to nějak jde. Například teď na Collison jsem nejzajímavější lidi potkal v rámci skupiny BrandX, kde byl např. víceprezident Sony, se kterým jsem se seznámil teprve tam a už spolu připravujeme nový projekt. Taky se tam zdarma najíte a napojíte, což zvláště my Češi dokážeme ocenit :))

Diskuze (0)

Novinka

Anonym