Uber si podmanil celý New York a poslal klasické taxislužby na druhou kolej

Uber si podmanil celý New York a poslal klasické taxislužby na druhou kolej

, /
Uber si podmanil celý New York a poslal klasické taxislužby na druhou kolej

Není film z NYC, kde by se neobjevil klasický žlutý taxík. Scénáristi budou muset představu trochu pozměnit, protože Uber se svými službami postupně překročil počet nasmlouvaných řidičů a zařadil klasické taxislužby na druhé místo. Momentálně má Uber v ulicích 14 088 řidičů, kdežto taxíků s licencí se tam prohání jen 13 587!

Částečně je to samozřejmě dáno tím, že jako řidič Uberu je potřeba projít mnohem jednodušším procesem, než jako řidič taxislužby. Uberu se ovšem takový počet řidičů podařilo nabrat za pouhé 4 roky fungování a to i s faktem, že delší dobu přímo ve své aplikaci agregují klasické taxislužby.

Pro české food delivery startupy se možná chystá velká konkurence od Uberu!

České food delivery služby typu DameJidlo.cz, Jidloted.cz nebo Ordr.cz se možná brzy dočkají hodně...

Řidiče k Uberu láká především možnost vyšších výdělků, protože mají větší díl z výsledné ceny. A kromě toho i fakt, že ať jsou kdekoliv, stačí jen zapnout telefon, aplikaci a můžou začít vydělávat. Jeden z řidičů pro NYPost prozradil, že po všech nákladech vydělá zhruba 2,2 milionu korun ($85,000). To je dvakrát více, než je pro taxikáře běžné.

Přesto je tu několik problémů. Klasické žluté taxíky dělají stále zhruba 10x více jízd, než Uber. Rostoucí počet řidičů také značně omezuje ty stávající, protože je mezi nimi čím dál větší konkurence. I když si ale řidiči taxislužeb vydělají o poznání míň (zhruba $10/hod.), neměnili by. Připočítat k běžným nákladům musí klasický taxikář i ty, kteří odmítají zaplatit nebo prostě utečou.

Komise uvažuje nad tím, že Uberu trochu přistřihne křidýlka tím, že zavede pro řidiče povinné příplatky, které platí i standartní taxikáři, minimálně po Manhattanu.