Jan Laštůvka z MonkeyData: „Chceme změnit způsob, jakým eshopy analyzují svá data.“

0Zobrazit komentáře

Dnes se tak trochu seznámíme s relativně novým, nadějným projektem MonkeyData, který chce v podstatě úplně obrátit způsob, jakým e-shopy analyzují a zpracovávají svá data. Tenhle „opičí“ nápad se zrodil v hlavě Honzy Laštůvky před necelým rokem a spuštěn byl relativně nedávno. Co za bezmála 2 měsíce dokázal a jakým způsobem se chystá transformovat trh? Ptali jsme se přímo u zdroje.

Ahoj Honzo, pro začátek, představíš se trochu lidem, kteří o tobě moc neslyšeli? Jak tě napadlo se pustit do projektu jako MonkeyData a co už máš za sebou?

Ahoj všem :). Něco málo o mně: Mám za sebou 5 let zkušeností z online marketingu a e-commerce, které jsem získal při řízení internetové agentury a mezinárodních e-commerce projektů, které jsem společně se svými kolegy z MonkeyData založil a vedl. K MonkeyData nás přivedly právě zkušenosti z praxe, které nám ukázaly, jak obrovské problémy mají e-shopy s analýzou dat.

Jak by jsi popsal ve dvou větách fungování MonkeyData pro někoho, kdo si o něm právě čte poprvé?

MonkeyData je analytický nástroj pro e-shopy, který automaticky stahuje a analyzuje data, ze všech zdrojů, které e-shopy používají ke svému podnikání. Nejdůležitější čísla poté zobrazí na jednom místě v jasném a přehledném dashboardu. S MonkeyData tak máte neustálou kontrolu nad svým podnikáním a správnými podklady pro jeho další rozvoj.

IMG_1151

Přečtěte si takéAlex Bruna z Balíkonoš.cz: náš monetizační model je postavený na marži u našich dodavatelů a partnerůAlex Bruna z Balíkonoš.cz: náš monetizační model je postavený na marži u našich dodavatelů a partnerů

Je služba na našem, případně i celosvětovém trhu, unikátní a nebo existuje větší konkurence?

Nejvíce konkurenční je pro nás americký trh, Evropa je naopak zatím pozadu a to je naše výhoda. Oproti konkurenci jsme unikátní naším jasným zaměřením na e-commerce, analytickou platformou a filozofií „Plug and analyze“, kdy stačí 10 minut a MonkeyData můžete naplno využívat, bez nutnosti dalšího nastavení.

Máte nějaké vytyčené cíle, kterých byste chtěli v rámci příštího roku dosáhnout? Chcete se držet primárně na českém trhu nebo chystáte průnik i za hranice?

Příští rok chceme být silnou jedničkou na českém a slovenském trhu a dosáhnout na hranici 5 000 uživatelů. Zároveň se chystáme na expanzi do střední a západní Evropy.

Celý systém ukazuje nepřeberné množství dat, určitě je nutné vše aktualizovat a udržovat na denní bázi. Kolik tedy lidí momentálně pracuje pro MonkeyData? Hledáte nové posily do týmu?

Aktuálně máme v týmu 10 lidí a další, kteří nám pomáhají externě. Máš pravdu, že práce je opravdu hodně a chci poděkovat všem našim lidem, kteří makají na rozvoji a posouvají MonkeyData dál, jsou skvělí. Co se týče posil, tak aktuálně hledáme posilu do programátorského týmu a také marketingu. Kdo má zájem, určitě se přihlaste.

Projekt běží v ČR teprve 2 měsíce, dokážeš určit kolik si již získal pravidelných zákazníků a jak jsou se službou spokojeni?

Za dva měsíce máme více než 500 e-shopů, které aktivně využívají MonkeyData. Z takto rychlého nárůstu je patrné, že služba má u zákazníků úspěch a jsou s ní spokojení. Samozřejmě máme zákazníky, kteří nás milují a také ty, kteří mají přípomínky.

Screen Shot 2014-12-04 at 16.15.14

Využíváte nějaké specifické kanály pro propagaci nebo je největší příliv zákazníků na základě propojení s partnerskými e-shopy?

Hodně stavíme na exkluzivních partnerstvích se silnými e-commerce hráči jako Shoptet, ShopSys atd. Dále spolupracujeme i s desítkami menších partnerů, kteří nám pomáhají rozvíjet MonkeyData. Zároveň působíme na akcích a konferencích zaměřených na e-commerce a v neposlední řadě se snažíme být aktivní na sociálních sítích a inbound marketingu. Tyto aktivity jsou pro nás aktuálně nejlepšími akvizičními kanály, ale už chystáme nové, které nás posunou ještě více dopředu.

Trochu obligátní otázka. Jelikož MonkeyData neběží zase tak dlouho, jak se prozatím daří projektu finančně? Jste ve ztrátě nebo rostete? Jak je to s obratem / ziskem?

Každý měsíc rosteme dvojciferným číslem, jak v počtu klientů, tak v obratu a s tímto růstem jsme spokojeni. Na tvorbu zisku se nyní nezaměřujeme, jsme na startu a máme silně prorůstovou strategii, takže veškeré finance jdou zpět do firmy na její rozvoj.

Plánujete do hry přibrat i nějaké investory v nejbližší době nebo už se tak dokonce stalo?

Projekt doposud financujeme z vlastních zdrojů, ale do mezinárodního rozvoje chceme jít s investorem a strategickým partnerem, ideálně v jedné osobě. Mohu prozradit, že s několika subjekty již jednáme, ale jednání jsou stále otevřená, chceme být trpěliví a do firmy si vybrat toho správného partnera.

Jaký máš vlastně osobně pohled na české e-shopy, jaký největší problém aktuálně řeší? Dokážeš jmenovat 3 za sebe nejlepší a říct proč se na svojí pozici dlouhodobě drží?

Česko je specifické velkým počtem e-shopů na poměrně malý trh. Největší problém vidím právě v nedostatečné analýze jejich podnikání a špatným odhadem tržního potenciálu. Trh čeká v budoucnu konsolidace, takže přežijí ti, kteří budou efektivní, zákaznicky orientovaní a specializovaní. Nechci opět jmenovat stálice jako Alza, Mall.cz atd. Libí se mi napřiklad Metalshop, Answear nebo Feedo. Silné e-shopy s jasnou vizí, které splňují všechny podmínky, které jsem jmenoval. Mimo to jsou jsou dva z nich naši zákazníci, takže věřím, že mají před sebou zářivou budoucnost :)

Můžeš nám na závěr prozradit, co chystáte v nejbližší době?

V produktu chystáme skvělé funkce, které MonkeyData posunou o několik levelů výš. Naši zákaznicí se také ještě letos dočkají mobilní aplikace pro iOS a Android, takže budou v kontaktu se svým byznysem opravdu 24/7. Finišujeme také zajímavé case study, které brzy najdete našem blogu a webu monkeydata.cz. Zároveň brzy představíme nové partnerství, které bude opravdu top, takže se těšte. Více teď prozradit nemohu, ale čtenáři CzechCrunche to budou vědět jako první.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym