Přežije WunderCar po vstupu uberPOP do Prahy?

Přežije WunderCar po vstupu uberPOP do Prahy?

, /
Přežije WunderCar po vstupu uberPOP do Prahy?

Včera jsme krátce informovali o tom, že se Uber s novou službou uberPOP chystá více proniknout na český trh prostřednictvím spolujízdy. Trochu tak kopíruje snahu o revoluci v dopravě v podobě WunderCar, která se postupně snaží prorvat svojí cestu k zákazníkům.

Uber v Praze opouštějí řidiči. Vadí jim málo peněz a krátké trasy

Dnes se k nám dostala další zajímavá zpráva týkající se Uberu. Tento americký gigant, který před zhruba...

Otázkou je, jestli v očích zákazníků bude lépe vypadat právě Uber, značka, která si díky objemu financí dokáže udržet svojí pozici takřka kdekoliv (jen v ČR se jí to zatím moc nepovedlo) a nebo WunderCar, pro Čechy něco nového s vcelku slušně zpracovanou kampaní a volitelným jízdným.

uber_prague_uberPOP-pricing_social_660x330_r1-czech

Obě služby pracují na jiném modelu. Uber stále využívá svého vlastního algoritmu, v tomto případě počítaného jako součet nástupní sazby (20 Kč), ujetých kilometrů (10 Kč/km) a čase stráveném v autě (4 Kč/min). Tedy o cca. 30% levnější než klasické taxi.

Kdežto WunderCar se zaměřil na model, kdy si přes aplikaci zákazník najde někoho, kdo jede stejným směrem a spojí ho s ním. Zákazník si pak vybere na konci jízdy jestli dá řidiči spropitné nebo ne. Problém nastává ve chvíli, kdy by si chtěl přes WunderCar někdo opravdu přivydělat. Čeští zákazníci nejsou zpravidla zvyklí dávat větší spropitné, než je nutno. A v případě, že je volitelné, tak ho nedávají většinou vůbec.

Proti WunderCar hraje i fakt, že řidiči musí dosahovat nejen věku 21 let, jako v případě Uberu, ale také musí řídit minimálně 2 roky. Tahle povinnost u konkurence neplatí a spoustu lidí to může potencionálně odradit. Reálně tak můžeme říct, že přes WunderCar lze jezdit „skoro zadarmo“, ale s komplikacemi – pokud Uber bude mít dostatek řidičů, tak je to spolehlivou a dlouhodobou variantou pro taxi. Taxi jako takové se ovšem v rámci Prahy od Uberu nevyplatí a na plné čáře je pořád válcuje agregátor Liftago.

Řidiče to přestane po čase bavit a zůstanou pouze ti, co někam jedou, nechtějí být sami a rádi se s někým seznámí. Víceméně to bude fungovat jako taková seznamovací služba přes řízení. Ale určitě ne jako plně fungující platforma, kterou budou využívat desetitisíce řidičů a zákazníků. Podle mě se pak během následujícího roku WunderCar mírně stáhne z trhu a bude hrát třetí housle mezi Uberem a Liftagem. Pokud tedy nepřijde něco jiného, co zaplní potencionální díru na trhu.

Foto: Uber Presskit