Flirtovací appka Momo z Číny chystá IPO. Proč nás to zajímá?

Flirtovací appka Momo z Číny chystá IPO. Proč nás to zajímá?

, /
Flirtovací appka Momo z Číny chystá IPO. Proč nás to zajímá?

Tento rok byl čínskými firmami v rámci IPO na americkém trhu přímo přesycen, ať už to byla Alibaba, JD.com nebo Weibo. Přesto se tam podaří vecpat ještě další hvězdu, pro nás trochu neznámý startup Momo – flirtovací appku, která operuje zatím výhradně na čínském trhu a zaznamenala již přes 180 milionů registrovaných uživatelů! Z nichž 60 milionů využívá službu pravidelně.

Trh mobilních plateb v Číně meziročně vzrostl o gigantických 317% na 1,59 bilionu dolarů

Další zajímavá zpráva míří z Číny. Trh s mobilními platbami tam totiž zažívá neuvěřitelný boom, když...

Společnost ohlásila, že se chystá listovat na Nasdaqu a ráda by naraisovala 300 milionů dolarů, v přepočtu 6,6 miliardy korun. Zvažovala to již počátkem roku při valuaci 2 miliardy dolarů – aktuální valuace ale zůstává prozatím neznámou.

Momo, v čínštině knedlík, operuje na čínském trhu zhruba 3 roky, jen v září tohoto roku se denní průměr aktivních uživatelů zastavil na 25,5 milionech. Aplikace by se dala přirovnat k západním konkurentům jako Tinder nebo Grindr pro všechna pohlaví a orientace. Je samozřejmě zdarma, ale stejně jako další podobné nabízí placené členství a nově začala prodávat i digitální produkty.

Pořád je to ale trochu brzo na opravdové vydělávání peněz. V revenue za první polovinu roku zaznamenalo Momo 13,9 milionů dolarů, z čehož 63% bylo jen za placená členství. A přesto skončilo ve ztrátě bezmála 8,3 milionu dolarů. Celková ztráta za rok 2012 byla 3,8 milionů dolarů a za minulý rok 9,3 milionů.

Jak jsme již zmínili, aplikace je prozatím pouze v čínštině. Anglická verze byla sice vydána, ale krátce na to vymazána z marketplace. Firma se zmiňuje o tom, že se ani nechystá primárně cílit na všechny uživatele, ale pouze na ty čínské. Ne jen žijící v Číně, ale po celém světě a přesně proto přichází na řadu IPO, které prý pomůže k masivnějšímu rozšíření.

I přes toto tvrzení se chystá Momo vypustit separátní aplikaci zaměřenou pouze na anglicky mluvící komunitu, kde ovšem bude čelit daleko tvrdší konkurencí, než na čínském trhu, kde je momentálně dvojkou, hned za WeChat.

Čína je sice jeden z největších trhů mezi smartphony, ale je tam taky největší procento potencionálně nevhodného obsahu. S tím měly problémy i projekty jako Viber, Kakao Talk nebo Line, které dostaly ban. Momo zase bylo nařčeno z propojení s prostitucí, souběžně s WeChatem, který musel smazat více než 20 milionů účtu spojených s pornografií a podvody.

Momo se s tímto snaží bojovat a nevhodný obsah filtrovat, ale jak asi všichni víme – v takovém objemu je prakticky nemožné kontrolovat všechno. Za den proletí přes aplikaci více než 655 milionů zpráv!

Momo o finance žádá poprvé od srpna 2012, kdy v investicích obdrželo 40 milionů dolarů. A co vy? Vložíte svoje peníze do nadějné aplikace a svérázných vizí?

Foto: Momo, graf: Technode