Jak si vedl WhatsApp za první půlrok pod hlavičkou Facebooku?

Jak si vedl WhatsApp za první půlrok pod hlavičkou Facebooku?

, /
Jak si vedl WhatsApp za první půlrok pod hlavičkou Facebooku?

Kromě toho, že Facebook včera uzavřel třetí čtvrtletí na 3,2 miliardách dolarů, přišla i první finanční zpráva ze strany WhatsApp, dnes aplikace čítající bezmála 600 milionů uživatelů. Podle ní WhatsApp vygeneroval za prvních 6 měsíců roku 2014 v revenue pouze 15,9 milionu dolarů s celkovou ztrátou 232 milionů.

Čínská appka WeChat dohání WhatsApp od Facebooku. Už má 396 milionů měsíčně aktivních uživatelů

Čínská chatovací appka WeChat, která je konkurentem pro facebookem vlastněný WhatsApp, dále roste. Podle údajů,...

Nutno přiznat, že ze zmíněné ztrátové částky dělalo přesně 206,5 milionů dolarů akciové vyrovnání a náklady s ním spojené. Celkově si tedy WhatsApp připsal do mínusu za první půlrok pod novým taťkou bezmála 13,5 milionu dolarů.

Facebook si celkově svoje náklady spojené na WhatsApp rozdělil na 2 miliardy dolarů za uživatelskou základnu, 448 milionů za brand, 288 milionů za technologii a 21 milionů nebylo specifikováno. Kam se ovšem poděl zbytek, z bezmála 12 miliard?

Prý to byla z velké části dobrá vůle a víra v potenciál budoucího růstu, monetizace a strategických výhod ekosystému pro vlastní mobilní messaging. Já to přisuzuji hlavně snaze o ovládnutí messaging trhu, na jehož poli se vyrojilo několik silných konkurentů (WeChat), kterým musí Facebook s WhatsApp nově čelit. Momentálně tak nepůjde Facebooku o zisk, ať z reklam nebo poplatků, ale o masové rozšíření uživatelské základny.

Monetizace ve fázi, kde se podaří vyřadit konkurenci, přijde sama. Podle některých informací Facebook uvažuje i o budoucím propojení Facebook Messengeru a WhatsApp v jednu platformu, po které konec konců miliony uživatelů žadoní delší dobu.

Foto: WhatsApp