Čeští Czech Games Edition vybrali na Kickstarteru přes 5 milionů Kč

Čeští Czech Games Edition vybrali na Kickstarteru přes 5 milionů Kč

, /
Čeští Czech Games Edition vybrali na Kickstarteru přes 5 milionů Kč

České vydavatelství Czech Games Edition, které se zaměřuje na tvorbu a distribuci deskových her, si před pár dny připsalo pořádný úspěch. Hned v první kampani na Kickstarteru, pomocí které chtěla tato kladenská partička financovat jednu ze svých chystaných her Dungeon Lords Anniversary Edition (nová, vylepšená edice hry Dungeon Lords – česky Vládci Podzemí, která v původní verzi vznikla už v roce 2009) se jim totiž podařilo vybrat 247,502 dolarů, tedy zhruba 5 milionů Kč.

AVAST opravdu koupil pražskou vývojářskou společnost Inmite

Jak už bývá pomalu tradicí, jako první jsme vás včera na našem Facebooku informovali o jedné možné a především...

Dost dobrý výsledek a navíc o to lepší když zjistíte, že původním cílem autorů bylo získat „pouze“ 20 000 dolarů, které se nakonec podařilo vybrat během prvních 24 hodin.

Že dosáhneme téměř na $250,000 nás nenapadlo ani v nejdivočejších snech. Měli jsme v hlavě pomyslnou metu $100,000. Říkali jsme si, že když dosáhneme tohoto, tak budeme opravdu šťastní a budeme kampaň považovat za hodně úspěšnou.

Co se zákulisí kampaně týče – byla to naše první kampaň, takže jsme úplně nevěděli, do čeho jdeme. Snažili jsme se mluvit s lidmi, kteří si už Kickstarterem prošli, ale každá kampaň je jiná. Navíc na Kickstarteru proběhlo zatím jen pár desítek českých projektů, proto jsme se pouštěli do neprobádaných vod (v Americe je naopak Kickstarter dnes již běžným způsobem jak vydat nové deskovky). Příprava kampaně a první tři dny byly hodně náročné. Jelikož se v prvních dnech kampaň ocitá ve Featured kategorii na Kickstarteru, má větší dosah než v dalších dnech. Paradoxně nás zaskočilo, jak rychle jsme splnili stanovený cíl. Během 3 hodin bylo hotovo, cíl naplněn a co teď? Všechny early birds odměny zmizely asi během hodiny, takže bylo potřeba rychle zareagovat, přidat další, udělat update, začít přidávat další stretch goaly. To všechno se dělo za běhu během prvního dne. Po třech dnech se ale kampaň ale uklidnila a rostla stabilně. Až na poslední tři, čtyři dny, kdy zase začala exponenciálně růst, říká Lenka Holubová z Czech Games Edition

Již ukončenou kampaň, která vzhledem k tomu, že se Czech Games Edition chystají vstoupit na trh s tabletovými hrami, nebude zřejmě tou poslední, najdete pro inspiraci zde.

Video z kampaně…

foto: Charlota Blunárová – 2foto