O vývoji mobilní appky „Potraviny on-line“ pro Tesco, za kterou stojí pražští Anywhere

O vývoji mobilní appky „Potraviny on-line“ pro Tesco, za kterou stojí pražští Anywhere

, /
O vývoji mobilní appky „Potraviny on-line“ pro Tesco, za kterou stojí pražští Anywhere

Vývojářské studio Anywhere už má zhruba rok na starosti vývoj mobilní aplikace „TESCO Potraviny on-line“. Z původní čistě lokální spolupráce na českém trhu, se provázání postupně posunulo i na další vesměs středoevropské trhy, kde Tesco působí a kde si Anywhere vzali rovněž na starost jeho mobilní aplikace. Protože nás zajímalo, jak spolupráce s takovým gigantem jakým Tesco bezesporu je, funguje, zašli jsme přímo ke zdroji. Konkrétně za Standou Dvořákem z Anywhere, který dohlíží na kompletní vývoj. Dostali jsme se nejen k plánovaným novinkám a zajímavým číslům, ale také například i k chystané konkurenci v podobě Damejidlo Supermarket…

Jak jste se ke spolupráci s Tescem, respektive k vývoji jejich aplikace pro nákup potravin dostali?

S Tescem jsme se potkali loni v březnu. Už nás docela znali, protože jsme měli za sebou pár mobilních aplikací tvořících peníze. Objevili jsme pro mobilní trh například sázkový byznys. Aplikace pro mobilní sázení jsme dělali pro Tipsport.cz, poté následoval Tipsport SK, SynotTip CZ a SK, Tipos SK, Startip, Sazka a nyní dokončujeme aplikaci pro Victoria Tip. Myslím, že pro Tesco byl docela rozhodující fakt, že jsme se orientovali na byznys aplikace více, než na ty marketingové nebo tzv. selfcare.

Pro jaké platformy je Tesco aplikace k dispozici?

Aplikace je venku na platformách iOS, Android, Windows Phone a Windows. Takže docela unikátní pokrytí :-)

Kolik vás je v týmu?

Náš mobdev tým má nyní okolo 20 lidí. Máme zde lidi z celého světa – myšleno fyzicky. V týmu máme Peruánce, Mexičany, Brazilce, Kolumbijce, Angličana, Rusa, Belgičana, Srba a samozřejmě Čechy.

Sledujete nějak konkurenci na poli rozvozu potravin? Například Damejidlo.cz a jejich Supermarket online, který se pomalu připravuje na ostré spuštění? A kam si myslíš, že se tenhle trh obecně bude vyvíjet?

Sledujeme a docela i fandíme, ale myslím, že způsob jakým na to v DameJidlo šli, byl až příliš odvážný :). Myslím, že v případě rozvozu potravin za tím musí být přímo ten obchod, myšleno Tesco, Makro atd. A v tom je právě ta potíž, protože přestože pro spoustu lidí vypadá Tesco jako dinosaurus, opak je pravdou. Jejich systémy jsou na rozdíl od ostatních úplně jinde a plně mcommerce ready. Myslím, že obecně v tom mají momentálně obrovský náskok před zbytkem konkurence, minimálně tedy na našem trhu.

Tomáš Čupr prodává část svého podílu v DameJidlo.cz za desítky milionů Kč a zároveň předává vedení

Jednička na poli tuzemských food delivery služeb DameJidlo.cz, má nového šéfa. Necelé dva roky po jejím...

Co se druhé části otázky týče, tak tohle je naprosto typická úloha pro mobilní aplikaci. Vidíme to i na počtech stažení, ale i na skutečných transakcích. Je to skutečně neuvěřitelné zjednodušení a zvýšení osobního komfortu, zejména pro lidi žíjící ve městech, trochu hektičtějším stylem života. Podobné služby ale například ocení i maminky na mateřské dovolené. Očekávám také velkou revoluci u další vlny již techničtěji orientovaných seniorů, protože už se díky tomu nebudou muset s ničím tahat domů.

Už nyní jednáme s dalšímí společnostmi o obdobné aplikaci, případně o rozšíření existující aplikace právě o tuto schopnost. Nemohu sice nyní prozradit o koho se jedná, ale jsou to společnosti na předních místech v oblasti hobby marketu a prodeje zboží pro zahradu.

Na jakých trzích je vlastně momentálně vaše appka k dispozici?

Česká republika, Slovensko, Polsko, Maďarsko, Malajsie a Turecko

Ok a co další, pro Tesco tradiční trhy, jako například Anglie?

Momentálně jednáme s Irskem, kde o toto řešení projevili zájem, ale jejich zdrojový systém je trochu jiný, než systém používaný ve střední Evropě a Asii. Co se například Velké Británie týče, tak myslím, že tam budou mít vždy svoji britskou aplikaci.

Prozraď čísla stažení z jednotlivých trhů, na kterých je aplikace k dispozici…

Česká republika skoro 100 000 (97.000), Slovensko 1 500, Polsko skoro 8 900, Malajsie 12 150, Turecko 8 000 a Maďarsko 49 000. Všechny země kromě České republiky a Maďarska byly spuštěny minulý měsíc, proto zatím ta menší čísla.

Jak to z vaší strany vychází cenově? Můžeš naznačit, za kolik aplikaci pro Tesco vyvíjíte? :-)

Celé se to pohybuje v nižších jednotkách milionů Kč.

Co chystáte do budoucna?

Aplikace se pořád vyvíjí. S jejím spuštěním v dalších zemích, jsme přidali například možnost scanovat čárové kódy produktů a pár dalších věcí. Nyní již v beta testu máme možnost nakupovat hlasem. Řekneš „mléko“ a aplikace ti vyhledá opravdu mléko. Pracujeme na tom, aby zákazník řekl například „10 rohlíků“ a aplikace ti dá na výběr, které rohlíky chceš, případně ti je rovnou uloží do košíku. To se týká zatím jen Android verze. Díky této aplikaci jsme se dostali v Tescu do velmi dobré pozice a nyní pro ně děláme také pár dalších aplikací, které budou i s touto aplikací propojeny. Například aplikaci pro ClubCard, což je největší věrnostní program v ČR a vůbec v zemích střední Evropy. V CZ má více než 2 miliony klientů. Také jsme s jedním mobilním nápadem vyhráli Tesco interní hackathon a tato aplikace už se taky realizuje. Bude to interní aplikace, která velmi pomůže například v mystery shoppingu…bohužel zatím nemůžu být konkrétnější. Ta ClubCard appka vyjde na podzim a opět to bude řešení minimálně pro celou střední Evropu a Asii.

Appku Tesco Potraviny Online pro jednotlivé platformy, si můžete stáhnout zde.