Žebříček 100 nejhodnotnějších „tech brandů“ pro rok 2014. První je Google, který vystřídal Apple

Žebříček 100 nejhodnotnějších „tech brandů“ pro rok 2014. První je Google, který vystřídal Apple

, /
Žebříček 100 nejhodnotnějších „tech brandů“ pro rok 2014. První je Google, který vystřídal Apple

Společnost Millward Brown na základě průzkumu mezi 2 miliony zákazníky, sestavila opět po roce žebříček nejhodnotnějších, globálních brandů. Mezi stovku nejlepších se pak dostalo přesně 20 technologických společností, s tím, že totálním vítězem se stal Google, který na první příčce vystřídal Apple. Třetí IBM pak na čtvrtém místě následuje Microsoft. V žebříčku se jinak na 21. pozici objevil také Facebook, nebo Twitter, kterému s hodnotou brandu ve výši 13,837 miliardy dolarů patří 71. místo.

Jednotlivé technologické brandy včetně pozice, na které se umístily. Kompletní žebříček včetně společností působících mimo technologie najdete zde.

1. Google (hodnota brandu: 158,843 miliardy dolarů, změna oproti roku 2013: 40%)
2. Apple (hodnota brandu: 147,880 miliardy dolarů, změna oproti roku 2013: -20%)
3. IBM (hodnota brandu: 107,541 miliardy dolarů, změna oproti roku 2013: -4%)
4. Microsoft (hodnota brandu: 90,185 miliardy dolarů, změna oproti roku 2013: 29%)
10. Amazon (hodnota brandu: 64,255 miliardy dolarů, změna oproti roku 2013: 41%)
14. Tencent (hodnota brandu: 53,615 miliardy dolarů, změna oproti roku 2013: 97%)
19. SAP (hodnota brandu: 36,390 miliardy dolarů, změna oproti roku 2013: 6%)
21. Facebook (hodnota brandu: 35,740 miliardy dolarů, změna oproti roku 2013: 68%)
25. Baidu (hodnota brandu: 29,768 miliardy dolarů, změna oproti roku 2013: 46%)
29. Samsung (hodnota brandu: 25,892 miliardy dolarů, změna oproti roku 2013: 21%)
45. Oracle (hodnota brandu: 20,913 miliardy dolarů, změna oproti roku 2013: 4%)
49. HP (hodnota brandu: 19,469 miliardy dolarů, změna oproti roku 2013: 19%)
55. Accenture (hodnota brandu: 18,105 miliardy dolarů, změna oproti roku 2013: 10%)
59. Siemens (hodnota brandu: 16,800 miliardy dolarů, změna oproti roku 2013: 36%)
61. Ebay (hodnota brandu: 15,587 miliardy dolarů, změna oproti roku 2013: -12%)
69. Yahoo (hodnota brandu: 14,174 miliardy dolarů, změna oproti roku 2013: 44%)
71. Twitter (hodnota brandu: 13,837 miliardy dolarů, změna oproti roku 2013: neuvedeno)
72. Cisco (hodnota brandu: 13,710 miliardy dolarů, změna oproti roku 2013: 16%)
78. LinkedIn (hodnota brandu: 12,407 miliardy dolarů, změna oproti roku 2013: neuvedeno)
86. Intel (hodnota brandu: 11,667 miliardy dolarů, změna oproti roku 2013: -15%)

foto: toasty/Flickr