Food delivery služba Vaříme.cz končí. Tady je důvod…

Food delivery služba Vaříme.cz končí. Tady je důvod…

, /
Food delivery služba Vaříme.cz končí. Tady je důvod…

Zhruba před 3 měsíci jsme vás informovali o oficiálním startu nové lokální food delivery služby s názvem Vaříme.cz, která po vzoru amerického Blue Apron rozvážela čerstvé suroviny společně s jednoduchými fotorecepty, díky kterým si následně mohli zákazníci sami doma připravit zajímavá jídla. Sympatický projekt se však na trhu příliš dlouho neohřál a včera oficiálně informoval o ukončení provozu.

Vaříme.cz…tak trochu jiný food delivery startup, který se hlásí o slovo

Na českém internetu je zhruba týden k dispozici další zajímavý foodie projekt s názvem Vaříme.cz. Ten po vzoru v...

Jak nám prozradil zakladatel služby Jan Hřebabecký, ukončeno bylo z důvodu hrubě neuspokojivých KPI, kdy nejpalčivější byly asi akviziční náklady…

„Vzhledem k míře inovativnosti služby v českém prostředí a nutnosti lidi „naučit“ novým zvyklostem, jsme sice počítali s vyššími akvizičními náklady, než u zaběhnutých a lidem známějších obchodních modelů, ale realita „překonala“ naše očekávání,“ řekl nám Jan Hřebabecký

Výše uvedený důvod je pak podle Hřebabeckého pravděpodobným prapůvodcem následujících problémů…

„Lidé nemají důvěru v nakupování potravin online (zatím) a my jsme nebyli tak silný subjekt, abychom byli schopni je to naučit. Lidé šetří také na dopravě, což jsme viděli například v momentě, kdy jsme měli akci „doprava zdarma“, kdy se sice objem objednávek zvýšil, ale zároveň se pak snížila průměrná cena objednávky, což vyústilo v jejich nerentabilitu.“

O budoucnosti podobných služeb

„Služba má pravděpodobně zatím místo jako doplněk k nějaké již existujicí, tématicky blízké službě, ale jako samostatný projekt se nám nezdá udržitelná za nějakých představitelných investic. Jisté je, že zároveň nenabízí žádný „wow“ efekt ve stylu „tak to musím mít“. Samozřejmě je i možné, že se nám tento efekt jen nepodařilo navodit,“ dodává Jan Hřebabecký…

Zajímavostí jinak je, že v tomto týdnu se jedná už o druhou službu zaměřující se na rozvoz potravin, která na českém trhu končí. Tou první je zahraniční Foodpanda, která zároveň ukončuje svůj provoz na Slovensku.