DATY, nový startup Adama Kurzoka. Jak se mu po pár dnech daří a co plánuje?
, /

DATY, nový startup Adama Kurzoka. Jak se mu po pár dnech daří a co plánuje?

DATY, nový startup Adama Kurzoka. Jak se mu po pár dnech daří a co plánuje?

V pondělí tento týden tým okolo Adama Kurzoka (ex-Lunchtime.cz a ex-Pizzatime.cz) spustil v pražských prostorách startupového akcelerátoru Wayra nový projekt s názvem DATY, který umožňuje každému přehlednou a jednoduchou formou vyhledávat informace o jednotlivých osobách a firmách, působících v České republice.

DATY konkrétně poskytuje informace z veřejných rejstříků a databází, avšak narozdíl od ostatních webových služeb nekončí pouze u jednoho zdroje a naopak nabízí všechny relevantní informace na jednom místě, včetně jednoduchého procházení profilů s inteligentním vyhledáváním.

Službu rádi připodobňujeme k Facebooku a jeho News Feedu – Stránce s novinkami,” vysvětluje zakladatel Adam Kurzok, jak vzniklo neoficiální označení služby Facebook pro firmy, a dodává “Stejně jako máte na Facebooku přidané své přátele a vidíte, co je u nich nového, můžete na DATY přidávat firmy – od konkurence přes dodavatele až po zákazníky. Máte tak přehled o firemních informacích a konečně možnost je efektivně využívat i pro své podnikání.”

První čísla a budoucnost

DATY, které jak už jsem zmínil oficiálně odstartovalo teprve před čtyřmi dny, se začíná pomalu rozjíždět a aktuálně se blíží překročení první mety v podobě 1 000 zaregistrovaných uživatelů. Služba samotná pak postupně začne představovat další nové funkce, s tím, že plánem do budoucna je vytvořit hromadnou platformu, která bude schopna dynamicky pracovat s veškerými dostupnými údaji, včetně sledování investic a podobně.

Portál se také brzy dočká i mobilních aplikací pro iOS a Android, které zpřístupní jeho jednotlivé funkce i na těchto dvou mobilních platformách. Vývoj mobilních aplikací si jinak vzalo na starost brněnské vývojářské studio Trinerdis.

O spolupráci s Wayrou

Celý tým DATY aktuálně sídlí v prostorách pražské Wayry na Václavském náměstí, která kromě kanceláří, poskytla zároveň i investici ve výši 40 000 euro (přibližně 1,1 milionu Kč) a to výměnou za 10% podíl ve společnosti. Za největší výhodu ale Adam Kurzok považuje hlavně marketingovou sílu Telefónicy, která Wayru provozuje a která by měla jeho portálu zásadně usnadnit plánovaný launch v zahraničí.

Byznys model a cílová skupina

Co se monetizace týče, volí daty.cz klasický přístup v podobě modelu freemium. Kromě základní verze, která je zdarma a která umožňuje nastavit 10 sledování jednotlivých subjektů,  jsou dále k dispozici ještě dvě placené varianty (první detailní čísla přineseme brzy) a to konkrétně varianta Profi, která za 990 Kč/měsíčně umožňuje nastavit 50 sledování a dražší varianta Corporate, která za 4 990 Kč/měsíčně funguje na neomezené bázi a navíc nabízí možnost napárování na API.

Cílovou skupinou portálu jsou pak podle Adama Kurzoka obecně lidé, kteří pracují s informacemi, management firem a také korporace.

foto: Mirek Molin a  Wayra Prague