Uber, Lyft a Sidecar trpí obrovským nedostatkem řidičů. Problém chce vyřešit nová „car-sharing“ služba s názvem Breeze

Uber, Lyft a Sidecar trpí obrovským nedostatkem řidičů. Problém chce vyřešit nová „car-sharing“ služba s názvem Breeze

, /
Uber, Lyft a Sidecar trpí obrovským nedostatkem řidičů. Problém chce vyřešit nová „car-sharing“ služba s názvem Breeze

Inovativní taxi služby typu Uber, Lyft a Sidecar, si na nedostatek zákazníků určitě nemohou stěžovat. Právě naopak. Je jich totiž tolik, že zmíněné služby nestačí pokrývat poptávku a proto si vzájemně někdy až hodně nevybíravými způsoby přetahují řidiče.

Jednou z praktik, kterou se například tento měsíc v New Yorku „proslavil“ Uber, je opakované objednávání a následné zrušení jízdy, kdy se zákazníci (v tomto případě zaměstnanci Uberu) vždy po několika zrušených objednávkách snažili kontaktovat naštvané řidiče s nabídkou práce pro jejich společnost.

Tento problém, který je samozřejmě důsledkem toho, že služby tohoto typu od řidičů vyžadují vlastní automobil, se nyní snaží řešit nový projekt Breeze (dříve ZephyrCar), který v podstatě aplikuje „car-sharing“ model na řidiče inovativních taxi služeb. Zájemci o tuto práci v principu nejprve projdou sérií testů, které je ohodnotí a na základě výsledků následně přidělí vhodné hybridní auto, které jim poté Breeze za denní poplatek začínající na 20 dolarech za den pronajímá. V případě úspěchu pak řidič automaticky posílá žádost do trojice podporovaných služeb (Uber, Lyft nebo Sidecar).

Zajímavý je mimo jiné fakt, že tři spoluzakladatelé projektu Ned Ryan, Jeffrey Pang a Charlie Fang jsou bývalými zaměstnanci Uberu.

foto: Lyft