Jak se daří českým StartupJobs.cz?

Jak se daří českým StartupJobs.cz?

, /
Jak se daří českým StartupJobs.cz?

Čeští StartupJobs.cz, kteří už od června 2012 pomáhají technologickým firmám a startupům se získáváním nových zaměstnanců, nám poslali pár zajímavých čísel, která poodhalují, jak se této službě v poslední době daří. Jak to tedy vypadá?

Pracovní nabídky

Od spuštění portál přijal celkem 818 placených pracovních nabídek. Od začátku roku 2014 pak přibylo 136 nových, což aktuálně vychází v průměru na necelé 3 nové nabídky denně. Meziměsíční růst pracovních nabídek je aktuálně okolo 65%, s čímž souvisí i tržby, které například za leden 2014 byly oproti září 2013 téměř šestinásobné. Procento Hotjobs (dražší, zvýrazněná nabídka) je jinak okolo 15%.

Historicky největší vlnu zájmu pak vyvolala poptávka slevového agregátoru Skrz, který na StartupJobs hledal spoluzakladatele do firmy.

Firmy a startupy

Celkový počet zaregistrovaných startupů/firem se pohybuje okolo 416 s tím, že od ledna 2014 přibylo dalších 69. Mezi ty nejprohlíženější patří dlouhodobě profily trojice: Skrz.cz, Bonami.cz a CDN77.com. Nejaktivnější na poli hledání nových posil do týmu jsou pak Alza, Be3D a opět CDN77.com, který přes StartupJobs získal velkou část svého týmu.

Návštěvnost

Co se návštěvnosti týče, ta se aktuálně pohybuje okolo 31 000 návštěvníků měsíčně, kteří zobrazí zhruba 150 tisíc stránek. Mezi nejnavštěvovanější kategorie ze strany zájemců o práci patří: PHP Programátor, Marketing a Manager. Nárůst v poptávce je pak v poslední době patrný také například u Android vývojářů.

Největší aktivita se na webu odehrává od pondělí do čtvrtka mezi 13:00 až 19:00 s tím, že nejvíce zájemců o práci se hlásí v pondělí a nejméně naopak v sobotu. Asi nepřekvapí, že se nejčastěji hlásí zájemci z Prahy, Brna a Ostravy.

Alza kampaň

Na StartupJobs.cz také nedávno proběhla Alza kampaň, kterou tento e-commerce prodejce využil k hledání nadějných „Matfyzáků“, o které chtěl rozšířit svůj tým. Podle aktuálních čísel tato 14 denní kampaň vygenerovala skoro 3000 návštěv, 100 získaných kontaktů a především 43 relevantních CVček od bývalých nebo aktuálních studentů Matfyzu. Alza celou kampaň jinak vyhodnotila jako několikanásobně efektivnější, než jiné kanály v metrice „cena za kampaň/počet dodaných CV“.