9 frází, které investoři používají, když nechtějí investovat do vašeho startupu

9 frází, které investoři používají, když nechtějí investovat do vašeho startupu

, /
9 frází, které investoři používají, když nechtějí investovat do vašeho startupu

Investiční platforma RockThePost zveřejnila na základě svých zkušeností žebříček nejpoužívanějších frází, které investoři používají v případech, kdy nemají zájem o investici do konkrétního startupu. Ve zkráceném překladu vám přinášíme přehled některých z nich..

1. Jste tu příliš brzy
Investoři vám toto řeknou, aby vás mohli slušně odmítnout. Je to pro ně totiž cesta, jak si nechat otevřené dveře v případě, že se vám v budoucnu začne dařit a už je nebudete potřebovat.

2. Investujeme do vás, jakmile získáte „lead“ investora
Investor ve vás příliš nevěří, obvykle neinvestuje v prvním kole a často ani nepřináší žádnou přidanou hodnotu. Často pak čeká jen na to, kam investují jiná známá investorská jména, aby mohl následně naskočit do rozjetého vlaku.

3. Toto není náš obor
Jasná odpověď. Jednoduše hledejte jinde, ušetříte si tím spoustu času.

4. Vraťte se až budete mít více trakce.
Většina investorů mluví o trakci. Problém je v tom, že ne všichni jsou schopni ji definovat. A tak i když vás investor s tímto odůvodněním odmítá, stále vám to dává možnost vrátit se (s více daty) ke komunikaci někdy v budoucnu.

5. Ještě jsme dostatečně neprozkoumali tento trh
Dobrá zpráva pro vás, protože v konečném důsledku chcete přeci investory, kteří vám poskytnou kromě ekonomického benefitu i nějaké další přidané hodnoty. Ponechte si tyto investory v záloze pro další investiční kola.

6. Už jsme investovali do společnosti XYZ, která je vaším přímým konkurentem
Často se stává, že investoři se kterými jednáte, už jsou na vašem trhu aktivní, resp. drží podíl u konkurence. Je důležité toto zjistit ještě předtím, než s nimi začnete aktivněji komunikovat a prozrazovat vaše chystané strategie a plány. Na druhou stranu, pokud už něco máte skutečně hotového, je v pořádku se o to podělit a konkurenci naopak trochu zaneprázdnit. V konečném důsledku se vlastně všechno točí okolo exekuce, ne nápadu.

7. Neinvestujeme formou konvertibilního dluhu
Investování formou konvertibilního dluhu (princip srozumitelně vysvětlil Petr Ocásek) je nyní na technologické scéně velmi časté. Tato forma je bezpochyby rychlou možností, jak uzavřít investiční kolo, protože není potřeba řešit kritické podmínky, aktuální valuaci apod. Problém je v tom, že tento druh investování je pro spoustu investorů velkou neznámou. Řešením je proto snažit se jim vysvětlit, jak tento princip funguje a „dostat je na palubu“.

8. Váš trh nemá dostatek potenciálu
Investování do technologických firem je minimálně na začátku spíše o lidech/týmu, než produktu nebo trhu samotném. Skvělý tým dokáže i na malém trhu zázraky. Tato jasná odpověď vám tedy dává najevo, jak si na tom stojíte. Nezaujali jste.

9. Váš startup není škálovatelný
V čím dřívější fázi váš startup/firma je, tím více odhadujete a zkoušíte, než narazíte na ten správný trh/produkt, abyste mohli následně začít růst a váš produkt vylepšovat a přizpůsobovat pro aktuální potřeby. V závislosti na tom, v jaké fázi se momentálně nacházíte, můžete investorovi oponovat daty, které aktuálně máte k dispozici a přesvědčit ho o opaku.

Celý článek v originále najdete zde.

foto: LendingMemo