Velké shrnutí toho, jak si vedl trh mobilních aplikací v roce 2013

Velké shrnutí toho, jak si vedl trh mobilních aplikací v roce 2013

, /
Velké shrnutí toho, jak si vedl trh mobilních aplikací v roce 2013

Blíží se konec roku, což znamená velké množství grafů, dat, čísel a shrnutí z jednotlivých oborů. Nizozemský startup Distimo, který se zabývá analýzou mobilních aplikací, pak připravil na základě aktuálních dat z Apple App Store a Google Play obrovský report sledující nejzajímavější trendy právě na tomto trhu.

Pár obecných informací na začátek…

  • Během roku 2013 příjmy Google Play rostly na úkor příjmů Apple App Store. Přesto však v listopadu 2013 Apple App Store v této metrice stále vedl v poměru 63% ku 37%.
  • Země generující nejvíce příjmů na Apple App Store a Google Play: 1) USA, 2) Japonsko, 3) Jižní Korea, 4) UK, 5) Čína, 6) Austrálie, 7) Německo, 8) Kanada, 9) Francie, 10) Rusko
  • Trh mobilních aplikací nejvíce rostl v Jižní Korei, Japonsku a Číně
  • Nejvíce vydělávající aplikace: Clash of Clans od Supercell
  • Většinu top developerů na Apple App Store a Google Play, tvoří vývojáři mobilních her
  • Stále více tvůrců aplikací směřuje k freemium byznys modelu a tzv. „In-App Purchase“

A pojďme na grafy:

Země generující nejvíce příjmů na Apple App Store a Google Play (leden 2013 až listopad 2013)…

graf_1

 

Rozdělení příjmů v jednotlivých zemích podle zařízení a platformy (Google Play v Číně nemá k dispozici žádné placené aplikace, proto u ní modrý odstín schází)

graf_2

 

Země, kde trh s mobilními aplikacemi v roce 2013 rostl nejvíce…

graf_3
Jak si Apple App Store a Google Play dělí příjmy? (tento graf vznikl na základě porovnání v těchto zemích: Austrálie, Rakousko, Belgie, Brazílie, Kanada, Dánsko, Finsko, Francie, Německo, Hong Kong, Indie, Indonesie, Irsko, Izrael, Itálie, Japonsko, Korea, Mexiko, Nizozemsko, Nový Zéland, Norsko, Filipíny, Rusko, Singapur, JAR, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Tchaj-wan, Thajsko, Turecko, UK, USA a Vietnam.
graf_4

Freemium model a nákup přímo v aplikaci, z pohledu příjmů na Apple App Store a Google play…
graf_10

 

TOP 200 nejúspěšnějších aplikací mezi uživateli a jejich porovnání z pohledu freemium v listopadu 2013. Vlevo USA a vpravo Japonsko, kde freemium model jasně vítězí…

graf_11

TOP 10 free applikací – Apple App Store
graf_6

TOP 10 free applikací – Google Play
graf_5

TOP 10 placených applikací – Apple App Store
graf_7

TOP 10 placených aplikací – Google Play
graf_8

zdroj dat: Distimo, licence: CC BY-NC-SA 3.0 NL