Jak za 36 hodin vyhrát Startup Awards!

Jak za 36 hodin vyhrát Startup Awards!

, /
Jak za 36 hodin vyhrát Startup Awards!

Poslechněte si krátký příběh o tom, jak se z náhradníka na Startup Awards stal vítěz této soutěže. Řeč bude o úspěchu projektu InHiro z pohledu Lucie Kubinské a Ivana Kopčíka, který je vyvíjen v rámci jednoho týmu ve WebSupportu a v pátek večer vyhrál v kategorii Digital StartupAwards.sk.

Čtvrteční přípravy

Ještě ve čtvrtek ráno se totiž nevědělo, že se zástupci startupu na soutěž vůbec podívají. Ze soutěže totiž na poslední chvíli vypadl finalista, který se v té době ještě nacházel v USA a nemohl se dostavit.  O nominaci se tým dozvěděl až kolem oběda.

Byl to šok. Jistě, šance odprezentovat produkt by to byla obrovská! Času ale bylo málo a rychle ubíhal. Co když nepřipraveni ztrapníme sebe nebo produkt? V podstatě bychom tam šli prohrát… Ale pak jsme to vzali jako pořádnou výzvu dokázat všem, že na to prostě máme.

Tým se dal okamžitě dohromady a začal se připravovat na pořádný kolotoč, který měl následovat. Musel se stihnout natočit krátký video medailónek se štábem StartupAwards.sk, připravit data pro prezentaci a zformovat myšlenky na celý koncept pětiminutového pitche, to všechno v angličtině.

Snahou bylo ukázat na několika slidech ty nejzajímavější data a představit ideu, která stála za zrodem projektu. Flow prezentace se vytvářel do večera, tým se rozešel kolem 19.00. V průběhu noci Lucia dotvořila design, připravila prezentaci, nakreslila jednotlivé prvky a kolem 3.00 ráno šla spát s tím, že ráno se to “nějak naučí“.

Den D

V pátek už potom následoval ten „nejsnadnější“ úkol. Celé to odprezentovat. InHiro se na pódium dostalo jako poslední v rámci celého programu. Ačkoliv byla Lucia trošku nervózní (kdo by taky nebyl), zvládla vše bravurně odprezentovat a skvěle odpověděla také na záludné otázky zahraničních porotců v tzv. roastingu.

Po této části už následovala zajímavá panelová diskuze, hlavní přednáška večera a následné vyhlášení výsledků. Smířeni s tím, že soutěžíme v těžké kategorii a porotci pravděpodobně upřednostní zvučnejší Viamo nebo Datamolino, nastal šok číslo dvě – InHiro svoji kategorii vyhrálo!

Důležité ponaučení

Kdyby InHiro rychlou nominaci uraženě odmítli, nic by se nestalo. A to je ten problém – nestalo by se vůbec nic. Několik hodin práce navíc se ale ukázaly jako skvělá investice do propagace projektu, získání zajímavých kontaktů a hlavně zjištění, že na to tým opravdu má (a věřte, takové zvednutí morálky je ve startupech často setsakramensky důležité).

Je samozřejmě jasné, že titulek je poněkud nadnesený. Na projektu se intenzivně pracuje více než půl roku. Aktuálně se mu věnují 2 lidé na full-time, jeden na part-time a Michal Truban z WebSupportu pomáhá jako mentor. Za 2 měsíce si produkt vyzkoušelo asi 900 klientů, bylo publikováno více než 1000 pozic a projekt má platící zákazníky.

A to je další ponaučení – podnikatelské soutěže se vyhrávají mnohem líp, když svou ideu už dokážete navázat na funkční produkt. Protože tím nejdůležitejším porotcem soutěže je stejně jen váš zákazník.