Stamilionová česká hra Kingdom Come: Deliverance míří po 4 letech vývoje do prodeje
, /

Stamilionová česká hra Kingdom Come: Deliverance míří po 4 letech vývoje do prodeje

Stamilionová česká hra Kingdom Come: Deliverance míří po 4 letech vývoje do prodeje

Po více než 4 letech od svého původního oznámení se na pulty obchodů dostává jedna z největších českých her v historii s názvem Kingdom Come: Deliverance, za kterou stojí vývojářské studio Warhorse Studios v čele s Danielem Vávrou. Ten má za sebou tituly jako Mafia nebo Hidden & Dangerous.

Jen během několika posledních dní se dokázala hra dostat na online herní platformě Steam na druhou pozici mezi nejprodávanějšími tituly, a očekává se, že by se během prvního měsíce prodeje mohlo prodat několik stovek tisíc kusů. To by ocenil především největší investor Zdeněk Bakala, majitel vydavatelského domu Economia, který do hry vložil za 70% podíl již téměř 100 milionů korun.

Bitperia: česká aplikace, která shromažďuje ty nejzajímavější informace ze světa kryptoměn

Bitcoin, Litecoin, Ethereum a řada dalších. Svět kryptoměn se začíná dostávat pod kůži i běžné veřejnosti,...

Kingdom Come je zasazeno do českých krajin 15. století a scénář hry má dle tvůrců přes 1 milion slov, což by mělo zaručit minimálně 30-40 hodin herní zábavy, zhruba 100 hodin pak se všemi sekvencemi a nepovinnými úkoly. Hra sklidila hned při svém vydání vlnu kritiky za to, že jsou hráči nuceni před spuštěním stahovat první opravnou aktualizaci, která má více než 23 GB.

Po všech investicích, včetně kampaně na Kickstarteru, kde vybralo Warhose Studios přes 30 milionů korun, tak mimo 70% podílu Bakaly drží ve firmě 17 % hlavní tváře projektu Daniel Vávra a 13 % Martin Klíma (tvůrce kultovní hry Dračí Doupě). Právě Klíma počítal, že původní cílová částka v kampani na Kickstarteru (8,5 milionu korun) představuje ani ne 10 % finálního rozpočtu, a měl pravdu.

Sázka na jednu kartu

Nyní se bude čekat na první reakce fanoušků, ke kterým se dostanou běžné fyzické i digitální kopie během dneška. Jistou obavou je především to, zda bude středoevropské prostředí bavit hráče ze západu, kteří v něm neuvidí žádlá kouzla, draky, ani jiné příšery, stejně jako se nedočkají přímočarého soubojového systému. Ten má totiž být do detailu propracovaný.

Foto: Warhorse Studios