Slovenský startup Ecocapsule spustil výrobu a prodej svých inovativních obytných kapslí
, /

Slovenský startup Ecocapsule spustil výrobu a prodej svých inovativních obytných kapslí

Slovenský startup Ecocapsule spustil výrobu a prodej svých inovativních obytných kapslí

Mobilní příbytky nejsou v dnešní době ničím neobvyklým. I když je řada lidí využívá zejména doplňkově, například během stavby domu nebo na dovolené, dokáží posloužit i jako plnohodnotné bydlení. Touto myšlenkou se od roku 2015 zabývá i bratislavský startup Ecocapsule a po takřka třech letech plánování, navrhování a testování ukazuje první komerční produkt.

Na střeše budovy UNIQ v Bratislavě odhalil tým zakladatele a CEO Tomáše Žáčka mobilní obytný mini dům ve futuristickém kapslovitém provedení se stejnojmenným označením Ecocapsule. Dle slov startupu má být energeticky soběstačný, což dokazuje i integrace solarních panelů a větrné turbíny, a měl by být schopen i sbírat a filtrovat dešťovou vodu.

Tvůrce legendárního Diabla David Brevik plánuje tento rok vydat zcela novou RPG hru

Jeden z titulů, který se pravidelně umisťuje mezi nejzásadnějšími RPG hrami v historii, Diablo, si získal po...

Klíčovým aspektem této víceúčelové obytné kapsle je však její interiér, respektive vybavení k běžnému životu. Součástí je tedy jak ložnice/obývací pokoj s rozkládací postelí a stolem, kuchyň se dřezem a vařičem či koupelna se sprchou a toaletou, tak i řada různých skříní umístěných tak, aby maximálně vyplnily celý prostor.

Právě tyto specifikace mají přimět investory a veřejnost, aby k masivnější výrobě těchto mobilních příbytků (což znamená až 2 000 kusů do roku 2020) pomohla. Toho chce docílit mimo jiné na crowdfundingové platformě Crowdberry, kde startup vybírá další peníze, konkrétně 2 miliony eur.

Velmi limitovaná produkce

Ecocapsule se chystá v rámci premiérové série vyrobit pouze 50 kusů s tím, že odprezentovaný, vůbec první model poputuje v nejbližší době zákazníkovi do Japonska. Zbylých 49 si může objednat kdokoliv z Evropy, USA, Austrálie a zmíněného Japonska, a to za cenu 80 tisíc eur (cca 2 miliony korun).

„Uvedením prvního kusu předcházelo několikaměsíční úsilí v oblasti projektování, výroby, testování a certifikace. V průběhu tohoto roku plánujeme zrealizovat a vyexpedovat produkci celé první série a začátkem roku 2019 spustíme produkci druhé, cenově dostupnější série, která bude určená pro globální trh,“ komentuje současné a budoucí plány Žáček.