Zákazníci za aplikace na App Store utratili během Vánoc rekordních 890 milionů dolarů
, /

Zákazníci za aplikace na App Store utratili během Vánoc rekordních 890 milionů dolarů

Zákazníci za aplikace na App Store utratili během Vánoc rekordních 890 milionů dolarů

Období mezi 24. prosincem minulého roku a letošním 1. lednem se pro Apple neslo v duchu rekordních čísel v rámci online tržiště aplikací App Store. Zákazníci na něm totiž během vánočního týdne zakoupili hry a aplikace (včetně in-app nákupů) za 890 milionů dolarů (cca 18,8 miliard korun), což se za existenci App Store ještě nikdy nestalo.

S touto zprávou se pochlubil samotný Apple ve své tiskové zprávě, ve které zároveň zmínil, že jen na Nový rok zákazníci utratili okolo 300 milionů dolarů (cca 6,3 miliard korun). Co se týče jednotlivých typů her a aplikací pro iOS, patrně největší úspěch měla rozšířená realita, konkrétně hra Pokémon GO, která od 21. prosince atakovala první příčku.

Hudební služba Spotify čelí žalobě o 1,6 miliard dolarů za porušení licenčních práv

Snad každá online služba, která nabízí video či audio obsah dříve či později čelí problémům s licenčními...

V žebříčku oblíbených aplikací se umístily také Amazon a Wayfair (obchod s nábytkem a doplňky), Night Sky a Thomas & Friends Minis (vzdělávání) či Pitu nebo Snapchat (sociální média).

„Jsme nadšeni z reakce na nový App Store (Apple minulý rok obchod kompletně redesignoval; pozn. red.) a z toho, že vidíme tolik zákazníků, kteří objevují a používají nové aplikace a hry. Chceme poděkovat všem kreativním vývojářům, kteří tyto skvělé aplikace vytvořili a pomohli tak změnit životy lidí,“ říká Phil Schiller, senior viceprezident celosvětového marketingu v Applu a dodává, že za rok 2017 si vývojáři vydělali 26,5 miliardy dolarů, o 30 % více oproti roku 2016.

O 60 procent nahoru

Minulý rok se obecně řadí mezi ty zatím nejúspěšnější z pohledu prodeje her a aplikací, což potvrzuje analytická společnost Sensor Tower. Podle ní totiž uživatelé vloni utratili celkově okolo 59 miliard dolarů (cca 1,25 bilionů korun), a to jak na App Store (38,5 miliard dolarů), tak na Google Play (20,1 miliard dolarů). Jedná se tak o téměř 35% nárůst ve srovnání s rokem 2016.

Foto: Apple Newsroom