Online grafický nástroj Canva se zařadil s investicí 40 milionů dolarů mezi miliardové startupy
, /

Online grafický nástroj Canva se zařadil s investicí 40 milionů dolarů mezi miliardové startupy

Online grafický nástroj Canva se zařadil s investicí 40 milionů dolarů mezi miliardové startupy

Na světě je již celkem 169 startupů, které se dostaly u svojí valuace přes miliardu dolarů. Většinou za pomocí investic, které jim pomáhají s rapidním a často těžko udržitelným růstem. A i když se na prvních  příčkách stále drží Uber, Didi Chuxing, Xiaomi či Airbnb, minulý rok a začátek tohoto zaznamenal několik nových přírůstků. Nyní například online grafický nástroj Canva.

Ten vznikl v roce 2012 jako alternativa pro neprofesionální kreativce, kteří si chtějí jednoduše a zdarma vytvořit dle šablony grafický banner, plakát, pohlednici nebo třeba obrázek pro příspěvek na Instagramu. Startup nyní získal investici ve výši 40 milionů dolarů, tedy více než 854 milionů korun, od fondu Sequioa China, která ho ohodnotila na více než 1 miliardu dolarů.

Kryptoměna Ethereum poprvé překročila hranici 1000 dolarů

Minulý rok byl zásadním pro většinu kryptoměn, především pak těch nejrozšířenějších. Bitcoin vyrostl z...

Canva má aktuálně přes 10 milionů aktivních uživatelů, ze kterých je necelých 300 tisících platících s cenou začínající na 12,95 dolarech za uživatele na měsíc. Minulý rok se navíc stal startup poprvé profitabilní a z posledních dvou investic nevyčerpal zatím ani dolar, jak informuje TechCrunch.

Služba jako taková pak funguje v mnoha jazykových lokalizacích, včetně češtiny, a jak už bylo zmíněno výše, pro většinu uživatelů je zdarma. Placená verze tu standardní rozšiřuje dále o fotobanku s obrázky s komerční licencí za pouhý dolar, možnost nahrání vlastního písma, změnu velikosti grafiky bez ztráty kvality či kolaborativní úpravu designu a sdílení souborů mezi týmy.

Grafické nástroje zažívají boom

Mezi grafickými nástroji samozřejmě není Canva jediná. V rámci web designu lze pro jednoduchou tvorbu použít české Webnode či americký Squarespace, pro design uživatelských rozhraní skvěle poslouží UXPin, Figma či Webflow a pro jinou grafiku pak samozřejmě klasické placené nástroje jako Photoshop, Illustrator nebo InDesign, kterým šlape na paty Sketch či InVision.