Alza otevírá futuristickou nonstop prodejnu bez obsluhy, kde bude zboží ve speciálních boxech
, /

Alza otevírá futuristickou nonstop prodejnu bez obsluhy, kde bude zboží ve speciálních boxech

Alza otevírá futuristickou nonstop prodejnu bez obsluhy, kde bude zboží ve speciálních boxech

Český internetový obchod Alza.cz už několikrát dokázal, že umí vyrukovat se zajímavými a netradičními nápady za účelem zpříjemnění uživatelského nákupního zážitku. Vedle toho, kdy spustila například pojízdnou prodejnu nebo začala podporovat platbu v bitcoinech, nyní ukazuje obchod budoucnosti, ve kterém není žádná obsluha a nikdy se nezavře.

Projekt, který je nazýván jako Prodejna budoucnosti, má být reakcí na dnešní hektickou dobu, kdy lidé nemají čas a snaží se jej ušetřit při jakékoliv příležitosti. Jednou z těch nejzásadnějších je fyzické nakupování, respektive čekání ve frontách, hlídání otevírací doby a mnohdy i špatná komunikace s prodejcem.

Acer představil nejtenčí notebook světa, do kterého lze vložit i SIM kartu

Největší konference se spotřebitelskou elektronikou na světě CES, která startuje dnes v Las Vegas, zpravidla není...

Právě toto chce Alza.cz řešit samoobslužnou 60m² pobočkou, která bude otevřena 24 hodin denně po celý rok a zákazníci si zde budou moci zboží objednat, zaplatit a ihned vyzvednout ze speciálních výdejních schránek. Pilotní provoz Prodejny budoucnosti bude oficiálně odstartován v průběhu příštího týdne na pražské Floře (naproti OC Flora), který bude trvat několik týdnů, a následně také u stanic metra Můstek a Budějovická.

Samoobslužná prodejna bude založena na tom, že si zákazník na vestavěném počítači objedná požadovaný produkt (buď sám, nebo s videopodporou odborníků) a vybere doručení do Prodejny budoucnosti.

Po zaplacení kartou nebo online se mu následně otevřou prosklené dveře s dostatečným zabezpečením vůči nedovolenému vniknutí a na podlaze se rozsívítí světelné LED diody, které ukáží směr k boxu, kde je produkt k dispozici. Podle Alzy se tímto způsobem dokáže obsloužit až tisíc lidí denně.

Velkou otázkou je samozřejmě sortiment, který v této prodejně bude. Dle Alzy mají stovky výdejních boxů, jež se budou 2x denně doplňovat, nabízet až 80 procent celkového portfolia, přesněji řečeno takového, které má optimální rozměry pro umístění do schránek a který je podle preferencí zákazníků nejprodávanější. Pro představu: do boxů se má vlézt i například televize s úhlopříčkou 150 cm.

„V prodejně s neomezenou otevírací dobou budou k dispozici i služby, na které jsou lidé zvyklí z klasických shopů. Zákazník může nakoupit v naprostém soukromí. Bude-li však chtít poradit s nákupem či probrat parametry některého produktu, může jednoduše využít video terminál a promluvit si s odborníkem na vybraný segment. I v tomto ohledu nový koncept posouvá nákupní komfort dopředu. V žádném jiném obchodě na světě nemá nakupující k dispozici 100 odborníků na jednom místě,“ říká Jan Moudřík ředitel expanze a facility v Alza.cz.

Reakce na oblíbenost Alzaboxů a zákaz prodeje o svátcích

Prodejna budoucnosti, jež se měla rok navrhovat, má vycházet nejen z vesměs kladných zpětných vazeb zákazníků na Alzaboxy, kterých je v Česku 56, ale také ze zákazu prodeje o svátcích (Nový rok, 8. květen, Velikonoční pondělí, 28. září, 28. říjen a 25. a 26. prosince).

Právě tento zákon o zákazu otevření prodejen větších než 200 m² český e-commerce gigant podle ČOI několikrát porušil a byla na něj uvalena pokuta ve výši stovek tisíc korun, proti které se chce bránit. Navržený koncept by tomuto zákonu teoreticky neměl nijak odporovat.

Foto: Alza